جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
عجب شیر پرس - استاندار گیلان گفت: بیش از ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار در ۲ ماه نخست امسال از مرزهای استان صادر شده‌است و ایجاد واحدهای صنعتی برای تولید کالاهای صادرات محور، باید در دستور کار مسئولان امر باشد.
استاندار گیلان خواستار افزایش تولیدات صادرات محور در استان شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ارسلان زارع بعد از بازدید از پل ریلی ایران و جمهوری آذربایجان و بارانداز راه آهن آستارا، در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری از طریق گمرکات گیلان ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده و نسبت به سال قبل از لحاظ وزن ۳۳ و از نظر ارزش ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مرز آستارا در ایام مقابله با کرونا جزو مرزهای فعال کشور بود و باید صادرات و واردات کالا از طریق آن تسهیل و از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا در گیلان به درستی استفاده شود و آستارا با برخورداری از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی می تواند در صادرات کالاهای غیر نفتی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: امسال کشور ما با وجود شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه دشمن، در حوزه اقتصاد موفق عمل کرده و مشارکت تجار، بازرگانان و بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی ضروری است.

استاندار گیلان ادامه داد: جمهوری آذربایجان باید به تعهدات خود در ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح توسعه بارانداز و راه آهن آستارا-آستارا عمل کند.

وی بیان کرد: راه اندازی اتاق بازرگانی در آستارا با توجه به موقعیت تجاری این شهرستان ضروری است و الحاق بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی آستارا به منطقه آزاد انزلی پیگیری می شود.

زارع گفت: در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا استفاده می شود و بندر آستارا برای پهلوگیری کشتی های بزرگ، ظرف ۶ ماه لایروبی خواهد شد و از ۵۰۰ هزار متر مکعب مصالح قابل برداشت از آن، در اجرای طرح های عمرانی استفاده خواهد شد.

استاندار گیلان گفت: کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ضروری است و ادارات کل گمرک و بنادر و دریانوردی استان، صدور آن را پیگیری کنند.

او یاد و خاطره امام راحل را گرامیداشت و به روان پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سلام و درود فرستاد.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده ، در بخش های اقتصادی همه کشورها تاثیرات منفی داشته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: