پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
عجب شیر پرس - فدراسیون سرآمدان علمی ایران تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:‌ دو استاد دانشگاه شیراز در رشته‌های شیمی و فیزیک در فهرست سرآمدان علمی ایران جای گرفتند.
استادان فیزیک و شیمی دانشگاه شیراز در فهرست سرآمدان علمی ایران

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد:‌ دکتر احمد شیخی استاد بخش فیزیک دانشگاه شیراز برای سومین سال پیاپی و دکتر سید مسعود نبوی زاده، استاد بخش شیمی دانشکده علوم دانشگاه شیراز برای نخستین بار و به عنوان سرآمدان علمی ایران در سال ۱۳۹۹ دست یافتند.

فدراسیون سرآمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۰۰ نفر از محققان کشور را در سال ۱۳۹۹ به عنوان سرآمد علمی در دو گروه الف و ب انتخاب می کند؛ بر این اساس دکتر شیخی با کسب امتیاز ۱۹۷ در گروه الف این فهرست جای گرفته است و دکتر نبوی زاده نیز با کسب اعتبار علمی ۷۵، عضو گروه ب این فهرست است.

پرداخت پژوهانه نقدی و آزمایشگاهی و نیز تأمین مخارج به کارگیری محقق پسادکتری از حمایت‌های این فدراسیون است.

بر مبنای این تقسیم بندی این اعتبارات برای نام آور گروه الف، ۳۵۰ میلیون ریال پژوهانه و ۵۰ میلیون ریال اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و در این راستا دکتر شیخی می‌تواند دو محقق پسادکتری جذب کند که حق الزحمه آن ها را توسط فدراسیون سرآمدان علمی ایران به مدت یک سال پرداخت خواهد کرد.

همچنین اختصاص۲۵۰ میلیون ریال به عنوان پژوهانه و ۵۰ میلیون ریال اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به دکتر شیخی تعلق گرفت. همچنین این استاد می‌تواند یک محقق پسادکتری جذب کنند که حق الزحمه وی توسط فدراسیون سرآمدان علمی ایران به مدت یک سال پرداخت می‌شود.

در سال گذشته نیز دکتر سید جعفر حسینی عضو هیأت علمی بخ
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: