چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
عجب شیر پرس - نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردو به عنوان یک محصول ویژه و درآمدزا برای شهرستان تویسرکان، وارد بورس می‌شود.
گردوی تویسرکان وارد بورس می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد مهدی مفتح  اظهار داشت: گردو برای مردم تویسرکان تنها یک محصول باغی نیست بلکه معیشت بیش از ۷۰ درصد مردم این شهرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به گردو وابسته است.

وی بیان کرد: علاوه بر دستگاه های اجرایی دولتی، تشکل های صنفی مانند انجمن گردو و اتاق بازرگانی باید با برنامه تر و پر تلاش تر، زمینه ورود گردو به بورس را فراهم کند تا درآمدزایی عمومی از گردو با رشد مضاعف و چند برابری روبه رو شود.

مفتح از رایزنی های مقدماتی برای ورود گردوی تویسرکان به بورس خبر داد و تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت ها مانند ورود به بازار بورس، ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری گردو برای شکوفایی بیش از پیش اقتصاد تویسرکان استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: قرار گرفتن یکی از بزرگترین نهالستان های گردوی خاورمیانه در روستای مرادآباد یک مزیت ویژه برای تویسرکان محسوب می شود که علاوه بر تامین پیوندک های مورد نیاز شهرستان، استان و کشور می تواند در آینده ای نزدیک، نهال های گواهی شده گردو را به خارج از کشور صادر کند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت ابراز کرد: از ورود موثر گردوی تویسرکان به بورس حمایت می کنیم تا شاهد افزایش ارزش افزوده و چرخش مالی بیشتر در این بخش باشیم.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در ۹۰ کیلومتری دامنه جنوبی کوه الوند است که با برخورداری از بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ های گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در مقیاس بین المللی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: