پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
عجب شیر پرس - رییس مرکز تحقیقات هواشناسی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: فاروج با ۱۹۲.۲ میلی‌متر بارندگی در فروردین و اردیبهشت، پرباران‌ترین شهرستان استان در بهار امسال بوده است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهدی کمالی اظهار داشت: میزان بارش این شهرستان در ۲ ماه نخست پارسال ۱۵۴.۹ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران خراسان شمالی در بهار امسال در مقایسه با دوره آماری ۷۲ درصد رشد داشته، افزود: اما بارش باران نسبت به دو ماه نخست سال گذشته کاهش نشان می دهد.

کمالی اظهار داشت: بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در بهار امسال ۱۰۲ میلی متر باران داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد کاهش دارد اما نسبت به دوره آماری ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کمترین بارندگی های سال جاری مربوط به شهرستان  راز و جرگلان با میانگین ۸۲ میلی متر بوده است که به ترتیب نسبت به سال گذشته و دوره آماری ۴۶ و ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

رییس مرکز تحقیقات هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: امسال در شیروان نیز ۱۳۸ میلی متر باران بارید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد و دوره آماری ۹۰ درصد افزایش دارد.

کمالی افزود: در این مدت در اسفراین ۱۳۶.۷ میلی متر، در مانه و سملقان ۱۱۰.۷، در جاجرم ۱۱۰.۳ و در گرمه ۸۳.۹ میلی متر باران باریده است.

وی گفت: میزان بارش باران در این بهار امسال در شهرستان مانه و سملقان ۱۶ درصد و در گرمه ۳۰ درصد نسبت به دو ماه نخست سال گذشته کاهش یافته است.  

وی گفت: با وجود اینکه در بیشتر شهرستان‌ها بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده ولی بارش در بیشتر شهرستان ها نسبت به دوره آماری بلندمدت افزایش داشته است.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: