سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
در مصاحبه اختصاصی با مسئول کمیته کیک بوکس واکو آذربایجان شرقی و بازیکن اسبق تیم ملی موی تای، مطرح شد:
کریم حسینی نائب قهرمان موی تای جهان و عضو اسبق تیم ملی موی تای ایران در سال های ۱۳۸۰ الی ۱۳۸۳ که بعد از مصدومیت و دوری از تیم ملی به دلیل بی توجهی برخی از مسئولین وقت به خارج از کشور رفته و ورزش را دنبال می کرد هم اکنون با حضور در زادگاه خود اقدام به تأسیس باشگاه رزمی نموده است. مدیر 39 ساله مجموعه ورزشی قهرمانان تبریز، دارنده مدرک مربیگری رشته های رزمی از کشورهای تایلند ،آلمان و ترکیه بوده و در جهت توسعه ورزش های رزمی آذربایجان شرقی امکانات تخصصی مناسبی را برای رزمی کاران به وجود آورده است. صمید کریم پور، چهره نام آشنای رشته کیک بوکس استان که هم اکنون مسئولیت هماهنگی کمیته کیک بوکسینگ واکو آذربایجان شرقی را بر عهده دارد نیز با همکاری در این مجموعه ورزشی و با توجه به افزایش تعداد سبک های رزمی مختلف که فاقد صلاحیت حرفه ای می باشند، قصد آموزش رشته های رزمی که از اصالت بین المللی برخوردار می باشند را دارد. از رشته های رزمی موجود و فعال در مجموعه فوق می توان کیک بوکسینگ واکو، موی تای، بوکس، جوجیتسو، تکواندو، ووشو، کاراته و آمادگی جسمانی را نام برده و از تجهیزات و امکانات باشگاه نیز می توان به سالن هوازی به متراژ 270 متر، رینگ برای تمرینات رزمی، انواع کیسه بوکس های تمرینی، سالن جداگانه برای آمادگی جسمانی به متراژ 90 متر، انواع دمبل های بدن سازی، توپ های مدیسن بال و پلاتس، تی آر ایکس و لوازم تمرینی استپ و آیروبیک اشاره نمود. به بهانه شروع فعالیت باشگاه ورزشی قهرمانان به سراغ این دو تن از ورزشکاران برجسته استان رفته و در راستا چشم انداز رشته های رزمی استان، چگونگی فعالیت باشگاه و اهمیت انتخاب مناسب رشته ورزشی و مربی مربوطه، گفت و گوی صمیمانه ای را با ایشان انجام داده ایم که ماحصل آن تقدیم مخاطبین عزیز می‌گردد.
چشم انداز برتر ورزش رزمی تبریز برای توسعه




کریم حسینی


برای شروع، درمورد سوابق و حضورتان در تیم ملی در سال های نه چندان دور صحبت بفرمائید.

از کودکی علاقه فراوانی به رشته های رزمی داشتم و از سال ۱۳۷۴ شروع به کار کردن در رشته های رزمی کیوکوشین و دفاع شخصی نمودم و این مسیر را با رشته بوکس چینی (ووشو) ادامه دادم.
در ادامه به دلیل یکسری از محدودیت های ووشو به ورزش موی تای روی آوردم و در سال ۷۹ عازم خدمت مقدس سربازی شده و برای اولین بار در سال ۸۰  توانستم قهرمان ایران در مسابقات انتخابی تیم ملی شوم و بعد از اولین قهرمانی ۷ بار متوالی مقام اول مسابقات انتخابی تیم ملی موی تای بودم.

چه عناوین شاخصی را در رشته موی تای بدست آورده اید؟
در سال های ۸۱ ،۸۲ و۸۳ با تیم ملی کشورمان دو بار به مسابقات جهانی تایلند و یکبار به مسابقات جهانی  قزاقستان اعزام شدم که توانستم در مسابقات جهانی تایلند مدال نقره را کسب کرده و نائب قهرمان جهان شوم.

در مورد مصدومیت و دوری از ورزش بگوئید، چه اتفاقی افتاد؟

در سال ۸۳  در یک پیک موتوری مشغول کار بودم که دچار سانحه تصادف شدم و در ۲۳ سالگی بخاطر شکستی ساق پای راست از ورزش قهرمانی دور شدم.

بعد از مصدومیت به کشور ترکیه رفتید و سال هایی را در آنجا سپری کردید، چه دلیلی باعث این تصمیم بود؟
بعد از عمل جراحی بخاطر تصادف به مدت ۳ سال هیچ درآمدی نداشتم و عملا خانه نشین شدم، در آن دوره هیچ حمایتی از هیچ ارگان دولتی نداشتم و مورد بی مهری مسئولین وقت  قرار گرفتم. در آن زمان تنها شغل من ورزش قهرمانی بود و شرایط ورزش قهرمانی را هم شما بهتر از من می دانید که از نظر درآمد چگونه است!
هیچ امیدی به آینده شغلی و ورزشی خود نداشتم و بخاطر پیشنهاد هایی که داشتم مجبور شدم شانسم را در کشور دیگری امتحان نمایم.

چه انتظاری از مسئولین مربوطه داشتید که برآورده نشد؟

ما ورزشکاران انتظارات آنچنانی نداشتیم و نداریم، من تا وقتی که ورزش را بصورت حرفه ای ادامه می‌دادم و در سطح ملی فعالیت داشتم بخاطر علاقه ای که به ورزش داشتم هیچ انتظاری از کسی نداشتم ولی وقتی چنین موردی پیش می‌آید هر کسی انتظار حمایت دارد اما دریغ از یک احوال پرسی ساده.
من قهرمان این سرزمین بودم و همه سعی و تلاشم را برای پرچم کشورم انجام دادم و انتظار داشتم بخاطر قهرمانی ها و یا حداقل بخاطر روحیه من ورزشکار هم که شده پیگیر کارهای من باشند اما متاسفانه طوری که فکر می کردم نبود. تنها فردی که در آن سال ها من رو مورد حمایت خودش قرار داد جناب آقای دکتر علیرضا روحانی بود که بدون دریافت هزینه، عمل جراحی بنده را بر عهده گرفت.

از تاسیس باشگاه رزمی در کلانشهر تبریز صحبت بفرمائید، چه چشم اندازی دارید؟
با توجه به محدودیت های زیر ساختی این ورزش در استان و عدم امکانات کافی مخصوص رشته های رزمی و تجربیاتی که  در کشورهای مختلف کسب کردم به فکر تأسیس باشگاه افتادم و هدفمان این است تا ورزشکاران رشته های رزمی محدودیت های زمان مارا نداشته و بتوانند با امکانات کافی ورزش کنند و باعث افتخار استان و کشورمان شوند.
به امید خدا و حمایت های مسئولین استان می خواهیم شرایطی را فراهم نمائیم تا ورزش رزمی استان به جایگاه واقعی خود بازگردد، در استان ما پتانسیل های زیادی وجود دارد و وقتی صحبت از آذربایجان می شود باید طوری عمل شود که در خور شأن آذربایجان نیز باشد.

این باشگاه چه رشته هایی را پوشش می دهد؟
مهم ترین موضوع برای ما استفاده از مربیان و قهرمانان واقعی و همچنین فعالیت رشته هایی است که دارای اعتبار بین المللی هستند تا در این شرایط بتوانیم جوانان و ورزشکاران را در مسیر درست ورزش هدایت نمائیم.
از رشته های ورزشی موجود و فعال در مجموعه در قسمت آقایان و بانوان می توان به کیک بوکسینگ واکو، موی تای، بوکس، جوجیتسو، تکواندو، ووشو، کاراته و آمادگی جسمانی اشاره کرد.
و همانطور که اشاره کردم تمامی مربیان این مجموعه از قهرمانان و مربیان واقعی و عنوان دار می باشند.

در انتها اگر مطلب خاصی دارید بفرمائید.
تشکر می کنم از پدر و مادر عزیزم، بعضی از مسئولین ورزش و جوانان استان علی الخصوص جناب آقای مقصودی رئیس ورزش و جوانان شهرستان تبریز و همچنین روزنامه سراسری عجب شیر که همیشه به صورت اختصاصی به ورزش های رزمی پرداخته است.
و در انتها به جوانان توصیه می کنم رشته ورزشی و مربی خود را درست انتخاب کنند تا بتوانند به سطح کیفی مناسبی رسیده و به آرزوهایشان دست یابند، به دنبال ورزشی بروند که دارای مسابقات رسمی بین المللی،آسیایی و جهانی باشد تا بتوانند از امکانات و تسهیلات مربوط به قهرمانی هم استفاده کنند.


صمید کریم‌پور

با شروع فعالیت باشگاه مجهز قهرمانان، چه برنامه ای در جهت توسعه کیک بوکسینگ (واکو) دارید؟

برنامه های مختلف آموزشی را زیر نظر مربیان برای رشته های مختلف کیک بوکسینگ در نظر گرفته ایم که از شاخص ترین آنان می توان به تایم هایی در طول هفته برای آموزش و آشنایی بیشتر رشته های تاتامی اسپورت در رده های سنی مختلف،تمرینات مشترک بین باشگاه های شهرستان تبریز، برنامه های تمرینی ماهانه با مربیان و ورزشکاران استان جهت آشنایی با جدیدترین برنامه های آموزشی و تمرین های ورزشی اشاره نمود.
با توجه به مجهز بودن باشگاه تصمیم گرفته ایم در رشته های مختلف کیک بوکسینگ اعم از رشته های رینگی و رشته های تاتامی فعالیت های آموزشی داشته و نیز اردوهای آمادگی تیم منتخب استان جهت اعزام به مسابقات کشوری را در این مجموعه برگزار نمائیم.


آیا این باشگاه می تواند در سال های آتی تبدیل به یکی از قطب های کیک بوکس استان شود؟

معتقدم با شرايط كنوني در آينده هيچ نگراني‌اي وجود نخواهد داشت اما بايد دقت لازم را داشته باشیم تا جوانان ما به بهترين راه و روش تمرين‌هايشان را ادامه دهند و در مسير قهرمان شدن به بیراهه نروند.
با توجه به امکانات موجود در باشگاه و مربیان خوب و فعال در مجموعه اگر ورزشکاران طبق برنامه های منظم تمرینی و زیر نظر مربی تمرینات خود را ادامه دهند بدون شک طی سال های آتی قهرمانان زیادی را از این مجموعه در صحنه های ملی کیک بوکسینگ خواهیم دید.

به عنوان کیک بوکسر حرفه ای کشورمان آیا برای آموزش واکو برای سنین مختلف در این باشگاه حضور خواهید داشت؟
بله بدون اغراق این مجموعه یکی از بهترین و مجهزترین باشگاه های رزمی استان است و بطور اختصاصی برای رشته های رزمی آماده شده است که اینجانب نیز به طور مداوم در طول هفته در این مجموعه به آموزش خواهم پرداخت.
سطح کیفی باشگاه و پتانسیل آذربایجان شرقی در رشته های رزمی را چطور ارزیابی می کنید؟
استان ما در کل پتانسیل خوبی برای پیشرفت و مطرح شدن در سطوح مختلف ملی و بین المللی دارد. در طی سالیان دور ورزشکاران استان بدون امکانات و حمایت های آنچنانی توانسته اند در سطح کشوری و حتی بین المللی خود را مطرح سازند و بدین ترتیب امروز با این شرایط خوبی که فراهم شده و پتانسیل خوبی که خود باشگاه در رشته های مختلف ورزشی دارد مطمئناً در آینده نه چندان دور خبرهای خوبی را خواهیم شنید.

در مورد برگزاری مسابقات مجازی کیک بوکسینگ واکو و درخشش ورزشکاران آذربایجان شرقی صحبت بفرمائید.
این رقابت‌ها با توجه به شیوع ویروس کوید -۱۹ و پویش درخانه بمانیم با همکاری کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا با شعار ورزش و قهرمانی درمنزل و با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار با استفاده از برنامه اسکایپ برای اولین بار با قضاوت داوران رسمی انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران برگزار شد. در همین راستا ورزشکاران استان بعد از آشنایی بیشتر با رشته ورزشی کیک بوکسینگ برای حضور در رشته های مختلف این ورزش که موزیکال فرم نیز جزو رشته های تاتامی اسپورت این ورزش می باشد گرایش و تمایل زیادی پیدا کرده و در مسابقات حضور یافتند.
لازم بذکر است کیک بوکس کاران آذربایجان شرقی در این مسابقات با مربیگری بهمن پورممی توانستند پنج مدال رنگارنگ را بدست آورند.

و اما سخن آخر.

بعنوان مسئول و دلسوز این ورزش در استان صمیمانه به خانواده ها و ورزشکاران علاقمند به کیک بوکسینگ توصیه می کنم در انتخاب مربی و ورزش خود دقت کنید، به این دلیل که تعداد قهرمانان، مربیان و ورزش هایی که به اسم کیک بوکسینگ شما را دچار خطا می کنند افزایش یافته است.
و حرف آخر این که واکو تنها متولی ورزش کیک بوکسینگ در دنیاست. توجه داشته باشید در رشته ورزشی کیک بوکسینگ شما برای حضور در مسابقات رسمی که مدال های کسب شده دارای ارزش قهرمانی باشد باید عضو انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران باشید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: