شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
استاندار بوشهر:
عجب شیر پرس - استاندار بوشهر گفت: از امروز تا ۱۷ خرداد ماه به همه بیمارستان‌های موجود در این استان مهلت داده می‌شود تا بخش ویژه‌ای برای درمان بیماران حاد تنفسی تجهیز کنند.
بیمارستان‌های استان بخش‌ بیماران حاد تنفسی راه‌اندازی کنند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی کرونا در بوشهر افزود: اگر همراهی مردم ادامه نداشته باشد شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا خواهیم بود برهمین اساس انتظار می‌رود مردم استان همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار بوشهر ادامه داد: اگر بیماریابی انجام نمی‌شد میزان مبتلایان به کرونا در استان بیشتر بود اما اکنون شاهد هستیم که میزان بستری در استان روند ثابتی داشته است.

وی با قدردانی از اقدام اصناف استان در تعطیلی بازار در عید فطر گفت: بازرسی از بازار با همکاری سازمان‌های صمت، اصناف، اماکن و علوم پزشکی برای رعایت موارد بهداشتی در بازار همچنان با جدیت انجام شود.

استاندار بوشهر بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

گراوند تاکید کرد: تالارهای عروسی در استان بوشهر تعطیل و عرضه قلیان در ساحل همچنان ممنوع است و شهرداری با همکاری دانشگاه و اماکن نیروی انتظامی نسبت به برخورد با عرضه کنندگان قلیان در سواحل و اماکن عمومی اقدام کنند.

وی در مورد تغییر ساعت اداری در استان بوشهر گفت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ساعت اداره‌ها از ۱۰ خرداد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره برگشت فعالیت بیمارستان شهدای خلیج فارس به روند عادی گفت: با توجه به اینکه یک سری از مردم دفترچه‌هایی در اختیار دارند که تنها باید از بیمارستان دولتی خدمات بگیرند در ۲تا ۳ ماه گذشته با مشکلاتی روبرو شدند.

سعید کشمیری اضافه کرد: این افراد برای درمان خود با مراجعه به سایر بیمارستان‌ها یا باید متحمل هزینه زیادی می‌شدند و یا اینکه رنج بیماری را تحمل می‌کردند که این خود نیز خسارت‌زا است.

وی ادامه داد: فعالیت بیمارستان دولتی در جامعه ضروری است و نبود آن باعث بروز مشکلاتی برای مردم می‌شود.

کشمیری اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا با هدف ارائه بهترین خدمات به بیماران بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان بزرگترین و مجهزترین بیمارستان کرونا تبدیل شد.

وی گفت: در این شرایط با توجه به شمار محدود بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در سه هفته گذشته تلاش شده برای بازگرداندن بیمارستان شهدای خلیج فارس به روند عادی خود بخش کوچکی از این مرکز درمانی به بخش کرونا که شامل اورژانس، بستری، و آی سی یو است اختصاص داده شود و در کنار آن بتوانیم کارهای درمانی سایر بیماران در بخش‌های مختلف را نیز انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: بیمارستان‌های دیگر نیز در این شرایط باید کمک کنند با اختصاص بخش ویژه‌ای برای بیماران حاد تنفسی خدمات لازم را به بیماران ارائه و از ارائه خدمات سرباز نزنند در در صورت نیاز و طبق نظر پزشک ارشد کرونا در استان بیمارانی که لازم است به سطح بالاتری معرفی شوند، این کار انجام شود.

وی گفت: همه اقدام‌ها برای بهره‌برداری و تجهیز اورژانس هسته‌ای بوشهر در دست اجرا است و این پروژه در همه بخش‌ها فعال است.

کشمیری بیان کرد: با توجه به اینکه پائیز سختی در پیش داریم تلاش می‌شود اورژانس هسته‌ای بوشهر در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و امکانات لازم درمانی در استان بوشهر فراهم شود.

وی همچینن بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژهدر خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: