جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
عجب شیر پرس - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت اماکن اقامتی و هتل‌های استان طبق مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و ستاد استانی، پس از ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.
اماکن اقامتی آذربایجان‌غربی پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جلیل جباری در سی‌وهفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: در راستای رعایت موارد لازم به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، هیات نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی و شبکه بهداشت و درمان بر فعالیت این مراکز نظارت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بازگشایی اماکن اقامتی و هتل‌ها به معنی از سرگیری جشن و مراسم جمعی نبوده و هرگونه تجمع و برپایی جشن و میهمانی در هتل‌ها ممنوع است و مهمانسراهای دستگاه‌های دولتی هنور مجاز به پذیرش مسافر نیستند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر شیوع بیماری کرونا ضرر قابل توجهی متوجه بخش گردشگری آذربایجان‌غربی شده بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا اوایل اردیبهشت سال جاری، ۴۲۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری این استان خسارت وارد و موجب تعدیل نیرو در این بخش شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از میزان خسارت‌ مربوط به حوزه صنایع دستی است و پیگیری برای جبران بخشی از این خسارت از طریق اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مراکز گردشگری نزدیک به ۴۰ درصد درآمد سالانه خود را در ایام نوروز کسب می‌کنند، افزود: این مراکز که شامل اماکن گردشگری، مراکز بوم‌گردی، هتل‌ها و مراکز اقامتی است، جزو اولین گروه‌هایی بودند که با ستاد ملی و استانی کرونا همکاری کرده و تصمیم به تعطیلی گرفتند.

جباری ادامه داد: با وجود مشکلات و وارد شدن خسارت‌، خوشبختانه بخشی از مراکز اقامتی و هتل‌ها به عنوان مراکز پشتیبانی، جهت استراحت کادر درمانی و نقاهتگاه بیماران کرونا به‌ویژه در ارومیه و ماکو به‌ کارگیری شدند.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.

سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی‌برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه‌مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

این استان همچنین دارای بیش از ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: