سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
عجب شیر پرس - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم استان از امروز اول خرداد آغاز شده و تا پاییز ادامه دارد.
خرید تضمینی گندم در لرستان آغاز شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت بیرانوند افزود: فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد شود واجرایپروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده اظهار داشت: ‌امسالنرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰،دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد:خرید تضمینیگندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود راتضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت،اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

وی بیانکرد:مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید بهشماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

بیرانوند افزود: این میزان از طریق ۴۰ مرکزو در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲کشاورزخریداری شدهکه بیشترین میزان خرید گندم بهترتیب مربوط به ازنا،کوهدشتو دلفان بود.

وی اضافه کرد: نرخ خریدگندم معمولی در سال ۹۸به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومانو گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷به ترتیب یکهزار و ۳۰۰و یکهزار و ۳۷۰ تومانبود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار می باشد که برداشت محصول تا پایان مردادماه از این سطح ادامه دارد و میزان برداشت و خرید تضمینی این محصول امسال به ترتیب ۴۲۰ هزار و ۳۲۰ هزار تن پیش بینی شده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: