جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
عجب شیر پرس - استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی زیرسازی راه‌آهن اردبیل - میانه تا دی ماه سال جاری تکمیل شده و به پایان می‌رسد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از عملیات اجرایی قطعات پروژه راه‌آهن اردبیل افزود: تمامی کارگاه‌های زیرسازی در این پروژه با تمام توان و با افزایش نیروی کار و ماشین‌آلات بصورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به زودی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای قطعات این پروژه تزریق می‌شود، گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در اسفندماه گذشته به پروژه واریز شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در یک هفته گذشته اخذ شده است.

استاندار اردبیل افزود: میزان اعتبار سال ۹۹ این پروژه سه برابر افزایش یافته و پیمانکاران نباید نگران اعتبار باشند بلکه با افزایش شیفت و جبهه‌کاری پیشرفت فیزیکی را افزایش دهند.

وی افزود: هر سال در نیمه دوم سال اعتبارات و بودجه به پروژه تخصیص می‌یافت اما امسال در نیمه اول سال به نسبت پیشرفت کار اعتبار اختصاص می‌یابد.

 بهنامجو  افزود: امسال یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص می‌یابد و نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مناسبی برای این پروژه متصور هستیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این پروژه برای دولت بسیار مهم است، گفت: علیرغم تعطیلی بیشتر پروژه‌ها، پیمانکاران راه‌آهن اردبیل با تمام توان در روزهای کرونایی با رعایت پروتکل بهداشتی به کار خود ادامه داده و تغییرات در قطعات کامل قابل لمس است.

وی ادامه‌داد: در این پروژه سه قطعه اساسی پل معتبر ، پل سارای و پل آرپاچای وجود دارد و پیمانکاران پروژه با تامین اعتبار مصالح لازم را خریداری کرده و به زودی شیفت شب را نیز راه اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر در ۲ ماه آینده پل سبز این پروژه تکمیل می‌شود، گفت: با تکمیل این پل ۳۰ کیلومتر از سمت میانه نیز برای ریل‌گذاری آماده خواهد بود.

بهنامجو  گفت: از سمت ایستگاه اردبیل هفت کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و پیشرفت فیزیکی ایستگاه نیز به خوبی پیش می‌رود.

او با بیان اینکه سه ایستگاه با پیشرفت فیزیکی مناسب و طبق برنامه در حال احداث است، افزود: اعتبارات لازم علاوه بر احداث ایستگاه‌ها به زیرسازی و کف‌سازی اختصاص می‌یاید تا پایان دولت دوازدهم این پروژه تکمیل شود.

استاندار اردبیل ادامه‌داد: بازدیدهای ادواری از پروژه ادامه می‌یابد و حتی در شیفت‌های شب نیز از محل قطعات سخت بازدید و مشکلات موجود مورد بررسی قرار می گیرد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان نیاز است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: