جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
عجب شیر پرس - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۱۱۹ رسید.
62نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران جان باختند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور  درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری ( حدود ۲۰ درصد) و هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی هستند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به  ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: روند نزولی فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ ادامه دارد و در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۹۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: در ۱۰ استان مورد فوتی نداشتیم در ۶ استان فقط یک مورد فوتی داشتیم فعلا فقط استان خوزستان در وضعیت قرمز است. رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و شناسایی زودهنگام بیماران و اقدامات مداخله ای شاهد این مدعاست که وضعیت پایداری را در کشور داریم. تداوم این وضعیت نیازمند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری است و با همکاری مردم ترددهای غیر ضرور در روزهای پیش رو نخواهیم داشت.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: با همکاری مردم امیدواریم در روزهای آینده در خوزستان هم وضعیت بهتری را گزارش کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: