عجب شیر پرس _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد از ناوگان باری این مجموعه فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد از ناوگان باری این مجموعه فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.
علیزاده مجموع ناوگان حمل و نقل جادهای آذربایجان شرقی اعم از مسافری و باری را حدود ۲۵ هزار دستگاه اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارها از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۵ دستگاه بالای ۲۵ سال عمر دارند.
او با اشاره به تصمیم سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای برای نوسازی این ناوگان، افزود: در جهت نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیتهای قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه و به منظور تسریع در انجام روند نوسازی، از سوم خرداد امسال متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا ۳ سال ساخت در آدرس اینترنتی بخش نوسازی و توسعه ناوگان میتوانند ثبت نام کند.
علیزاده گفت: این اطلاعیه جهت آگاهی و اطلاعرسانی به شرکتهای تولید کننده داخلی خودروهای سنگین، شرکتهای حملونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حملونقل جادهای، شرکتهای وارد کننده کامیونهای سنگین دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات صادر شده است.
او افزود: از جمله شرایط واردات کامیونهای فوق، این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد و از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آئیننامه اجرایی آن برخوردار باشند.
علیزاده گفت: کامیونهای وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگیهای محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط است، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشند.
او به شرایط کامیونهای اسقاطی نیز اشاره کرد و گفت: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز میتواند حداکثر ۳ تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.
علیزاده افزود: کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد.