جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
عجب شیر پرس - استاندار مرکزی بر تلاش حداکثری مدیران دستگاه های اجرای استان برای تحقق یافتن شعار امسال تاکید کرد.
مدیران استان مرکزی برای تحقق جهش تولید در بخش های مختلف تلاش کنندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، سید علی آقازاده  در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: ماه رمضان امسال به دلیل بیماری کرونا نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر برگزار می‌شود و از مردم به دلیل همکاری‌های خوب با دولت برأی مقابله با این بیماری و درک شرایط موجود سپاسگزاری می‌شود و به سبب این همکاری ویروس کرونا به جز در چند شهر، تحت کنترل است.

آقازاده بیان کرد: نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در استان تلاش بسیاری کردند به طوری که همکاری، هماهنگی و دلسوزی خوبی از سوی آن‌ها نسبت به امور استان را شاهد بودیم.

وی افزود: عملکرد نمایندگان دوره دهم موجب شد استان در زمینه‌های مختلفی از قبیل مسائل اقتصادی، کسب و کار، اشتغال، راه اندازی واحدهای تعطیل شده، حل مشکلات واحدهای مساله دار، عمران و آبادی به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاملاً سالم، منظم و منسجم و با هماهنگی تمامی عوامل اجرایی و نظارت برگزار شده است.

سلامت یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان مرکزی

آقازاده بیان کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس با وحدت رویه و انسجام در استان مرکزی برگزار شد و جزو نخستین استان‌هایی بودیم که هیأت‌های اجرایی شکل گرفت و تمام مراحل این دوره از انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید شد.

وی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند در برگزاری سلامت انتخابات استان مرکزی و کشور شبهه و ابهام ایجاد کند. حاصل این انتخابات منتخبانی هستند که به لحاظ قانونی توسط رأی مردم انتخاب شدند و از تمامی مدیران استان و فرمانداران انتظار می‌رود همانند نمایندگان دوره دهم با منتخبین دوره یازدهم نیز همکاری لازم را به عمل آورند.

لزوم تعامل بین مسئولان و منتخبان

استاندار مرکزی گفت: بنا به فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب به مجلسی که در رأس همه امور قرار دارد، باید احترام گذاشته و تلاش کنیم تا در دوره یازدهم همانند دوره دهم تعامل بین منتخبین و مسئولین برقرار شود.

آقازاده عنوان کرد: از منتخبین دوره یازدهم انتظار می‌رود، در چارچوب تفکیک قوا، وظایف نمایندگی و منافع مردم، استان و نظام گام بردارند.

وی در ارتباط با ماجرای مدرک منتخب تفرش اظهار کرد: مدرک تحصیلی این منتخب در هیأت اجرایی استان و شهرستان تمامی فرآیندهای لازم را طی کرد و تمامی مدارک نیز برای وزارت علوم ارسال شده و هنگامی که پاسخی از وزارت علوم در یافت نشود، در حکم تأیید است.

وی بیان کرد: پس از تأیید و اعلام نتایج موضوع مدرک وی مطرح شد و با استعلام‌های متعدد و همه جانبه، شورای نگهبان به این نتیجه رسید که مدرک منتخب تفرش فاقد ارزش قانونی است و به موجب این امر وی از وکالت مردم بازماند. همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در انتخابات میان دوره‌ای شاهد انتخاب نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان از سوی مردم خواهیم بود.

آقازاده اظهار کرد: امسال درآمدها و منابع کشور با توجه به بیماری کرونا و همچنین تحریم‌ها در شرایط سختی قرار دارد و سال دشواری به لحاظ اقتصادی پیش روی ملت است اما کشور با حداقل امکانات توانسته از بیشترین تعداد بیماران بهبود یافته ناشی از کرونا برخوردار باشد.

به گفته استاندار مرکزی نزدیک به ۸۰ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در کشور بهبود پیدا کردند و نشان دهنده کارنامه موفق کشور در مقابله با این بیماری است.

پرهیز از اختلافات و منازعات سیاسی

آقازاده گفت: در این سال سخت تمامی قوا بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید با تمام توان و ایستادگی، کشور را مدیریت کنند و زمان پرداختن به اختلافات و دعواهای سیاسی نیست و همه باید در راستای رفع مشکلات کشور تلاش کنیم.

وی در ادامه در خصوص مصوبات جلسه‌ای با وزیر بهداشت عنوان کرد: بیمارستان شهرستان خمین با تأمین اعتبار به مبلغ ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان ساوه در دو هفته آینده آغاز می‌شود. برای تجهیز بیمارستان ولیعصر اراک ۴۲ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده و امیدواریم ساخت آن تا یک سال آینده به اتمام برسد و در دو الی سه ماه تجهیز شود تا بهره برداری از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جدید ولیعصر را در پایان فعالیت دولت دوازدهم توسط دولتمردان شاهد باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: