پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
عجب شیر پرس - استاندار اردبیل گفت: توسعه و رشد اقتصادی استان باید با بررسی و شناخت کامل هدفگذاری شود تا با توسعه شاخص های اقتصادی به تحقق جهش تولید دست یابیم.
رشد اقتصادی استان با شناخت کامل هدفگذاری شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، اکبر بهنام جو در اولین جلسه ستاد درآمد استان اظهار کرد: کارشناسان بحث اقتصادی باید در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری شاخص‌های رشد و توسعه را احصا کرده و بر مبنای این شاخص‌ها اهداف توسعه و رشد اقتصادی در استان جهت‌گیری شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید در سایه سرمایه گذاری و نیروی کار خلاق امکان پذیر است افزود: در سال جدید باید با بررسی‌های کامل آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه‌های متولی و قیاس آن با آمارهای مشابه استان‌های دیگر، راهکارهای ارتقای توسعه اقتصادی و افزایش درآمد و اشتغال را ارائه دهیم.

استاندار اردبیل گفت: در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری کارهای بزرگی در استان اردبیل انجام شده و باید نقش و افزایش درآمد حاصل از این اقدامات در شاخص‌های اقتصادی مشخص شود.

بهنام جو با بیان اینکه سهم استان از درآمد عمومی کشور باید متناسب با نیازها باشد گفت: استان اردبیل یک استان کشاورزی و همچنین خدماتی است و میزان ارزش افزوده در بحث مالیات نسبت به استان‌های صنعتی پایین است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جذب اعتبارات عمرانی استان اردبیل قابل توجه بوده است تصریح کرد: رشد ۹۰۰ درصدی جذب اوراق اسناد خزانه علاوه بر جذب منابع از این محل نشان از توجه دولت به استان اردبیل دارد و تأمین نزدیک به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل از محل اعتبارات ملی و سفر رئیس جمهوری، دو سال اخیر می‌توان در تعیین جایگاه استان تغییراتی را احساس کرد.

استاندار اردبیل بهبود فضای کسب و کار و ادامه روند پنجره واحد را یادآور شد و افزود: در شرایط فعلی اقتصادی باید سرمایه گذاران را تکریم کنیم و با کاهش بروکراسی اداری و موانع زائد به استقبال سرمایه گذاران برویم.

بهنام جو تصریح کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های دارای مشاغل با معافیت مالیاتی است و باید در این راستا نیز بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی از مدیران اقتصادی و حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری خواست با برگزاری جلسات کارشناسی نسبت به رشد توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: