دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
عجب شیر پرس - مسئول دفتر شورای شهر تبریز گفت: برقراری عدالت اجتماعی در شهرها نیازمند توزیع عادلانه خدمات شهری نسبت به مناطق مختلف و تراکم جمعیت مربوط به آن است.
عدالت اجتماعی نیازمند توزیع مناسب خدمات شهری

به گزارش خبرنگار ما، مسئول دفتر شورای شهر تبریز با حضور در دفتر روزنامه با اشاره به افزایش روز افزون جمعیت شهری اظهار کرد: از هزاره سوم میلادی به این سمت نصف مردم جهان در شهرها سکونت یافته اند و تخمین زده می شود در سال 2050 هفتاد درصد از جمعیت کل جهان در شهر ها زندگی خواهند کرد.

دکتر سجاد رجبی با بیان اینکه موضوع فوق باعث شده برنامه ریزان شهری در برنامه ریزی های خود با مشکلات عدیده ای روبرو شوند، خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی و توزیع نامتعادل خدمات شهری که نشأت گرفته از افزایش جمعیت شهر نشینان است عدالت اجتماعی شهر ها را زیر سوال می برد و با توجه به این که شهرداری ها بیشتر به دنبال برقراری عدالت اجتماعی در کلیه مناطق شهر هستند ولی این موضوع حتی در کشور های توسعه یافته دنیا نیز ناممکن است.

مدرس دانشگاه تبریز ادامه داد: امروز در حوزه خلیج فارس و کشور های درحال توسعه  بحث عدالت اجتماعی در توزیع خدمات عمومی شهری مطرح است که خوشبختانه در این زمینه مقاله های بسیاری کار شده و بررسی هایی انجام می شود که در مناطق دهگانه شهر تبریز این خدمات به صورت متعادل توزیع شوند و این طور نباشد که در منطقه ای 30 مدرسه وجود داشته باشد و در منطقه دیگری از شهر تنها 2 مدرسه.

رجبی با تاکید بر لزوم شناسایی کاربری های آموزشی، بهداشتی و خدماتی در حوزه شهر افزود: خدمات شهری باید نسبت به مناطق مختلف و تراکم جمعیت مربوطه به صورت مساوی توزیع شود تا شاهد برقراری عدالت اجتماعی باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: