جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
عجب شیر پرس - استاندار مرکزی گفت: دفاتر تسهیلگر و توسعه محلی این استان باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای یاری شوند و دستگاه‌های اجرایی استان در خط مقدم این یاریگری هستند.
دفاتر تسهیلگر استان مرکزی باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یاری شوند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید«علی آقازاده»  در کارگروه اجتماعی، سلامت ، زنان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: همراهی هدفمند و حمایت فرمانداری‌ها، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و نهاد کتابخانه‌ها از دفاتر تسهیلگر و توسعه محلی مناطق حاشیه‌ای استان ضروری است.

وی اظهار داشت: دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز باید با تدوین برنامه‌ریزی منسجم نظارت گسترده‌تری را در راستای همکاری دستگاه‌های اجرایی با دفاتر تسهیلگر داشته باشد.

استاندار مرکزی گفت: دفاتر تسهیلگر و توسعه محلی اهرم خوبی  برای خدمت در سکونت گاه‌های غیررسمی شهری است و ارزیابی عملکرد یک‌ساله این نهاد بیانگر خدمات ارزشمند و اثربخش در مناطق حاشیه‌ای است.

آقازاده افزود: کارنامه مطلوب خدمت از سوی این دفاتر نشان می‌دهند که ورود بخش خصوصی برای  رفع ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی کمک کننده است و باید این حرکت اثربخش با حمایت دستگاه‌های اجرایی برجسته‌تر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: حاشیه‌نشینی وصله نامناسبی در شهرها است که با خود مشکلات اجتماعی عمیق و گسترده‌ای را به همراه می‌آورد و نیاز است که مجموعه کارگزاران با راهبردهای موثر و هدفمند برای ترمیم این نقیصه در متن شهرها بگوشند و فعالیت‌های دامنه‌دار ، اصلاح‌گر و نطلوبی را با مشارکت شاکنان مناطق حاشیه‌ای دنبال کنند.

«بهروز اکرمی» افزود: در قدم اول مقابله با حاشیه‌نشینی باید رشد فیزیکی سکونتگاه‌های غیرمجاز متوقف شود و در این خصوص شهرداری‌ها و راه و شهرسازی تکالیف سنگینی را برعهده دارند.

وی اظهار داشت:  هزینه کردن اعتبارات حاشیه نشینی به‌صورت متمرکز و جامع  و منطبق بر نقشه راه هدفمند دومین گام برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: لازمه  ساماندهی مناطق

حاشیه‌ای توانمندی مهارتی و مالی ساکنان است که این مهم تنها با برگزاری کلاس‌های آموزشی مسیر نمی‌شود و در کنار آن نیز باید کوشید تا مهارت زندگی سالم، آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق بسط یابد.

اکرمی افزود: ساکنان مناطق حاشیه‌ای مشکلات متعددی از جمله  تحصیل، اشتغال و بهداشت دارند که با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های متولی به سهولت قابل رفع است و قابل قبول نیست که برخی نیازهای ساکنان این مناطق در ناهماهنگی مدیران اجرایی بی‌پاسخ بماند.

فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: دفتر تسهیلگر این شهرستان با وجود نوپا بودن و نداشتن توان مالی اقدامات خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده‌است.

«علی میرزایی» افزود: شهرداری ساوه برای جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی زمین‌هایی که امکان رشد قارچ‌گونه سکونتگاه‌های غیررسمی را فراهم می‌کند، به فضای سبز تبدیل کرده است.

هشت و نیم درصد از وسعت شهرستان های ساوه و اراک مربوط به مناطق حاشیه نشین است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: