جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
عجب شیر پرس - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: سوسک‌های سیاه بی‌خطر بوده و ۹۸ درصد آنها از مزارع واقع در شهرستانهای تاکستان و بویین زهرا خارج شده‌اند.
98 درصد سوسک‌های سیاه از مزارع قزوین خارج شده‌اند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی  در نشست پدافند زیستی استان قزوین افزود: شهروندان قزوینی اطلاع داشته باشند که این حشرات ناقل بیماری نیستند و خطری برای سلامت انسان ندارند.
وی با بیان اینکه وجود این سوسک‌ها موقتی است، اظهار داشت: این حشرات به طور طبیعی از چرخه محیط خارج می‌شوند و فقط لازم است که سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار در جریان قرار گرفته و پیشگیری لازم را انجام دهند.
حبیبی بر مبارزات اکولوژیکی به جای اقدامات خشن وسم پاشی تاکید کرد و گفت: نیازی به سم پاشی این سوسک‌ها نیست و مردم نباید برای مقابله با این حشرات به سم فروشی‌ها مراجعه کنند.
این مسؤول اظهار داشت: هرگونه دستکاری طبیعت نظم محیط‌ زیست را به هم می‌ریزد و حمله سوسک‌ها تلنگری بود که مراقب محیط زیست باشیم، واقعیت این است که چون از محیط زیست محافظت نمی‌شود دائما چنین اتفاقاتی در طبیعت روی می‌دهد.
حبیبی تصریح کرد: توجه مردم باید به این موضوعات جلب شود که حرکت روند کم‌ بارشی به پربارشی و تغییر اقلیم این اتفاقات را افزایش می‌دهد و باید با حفاظت از چرخه محیط زیست از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.
معاون سیاسی استاندار قزوین گفت : اگرچه فرمانداران شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا هنگام حمله سوسک‌ها اقدامات به جایی انجام دادند اما چنین موضوعاتی را نباید سبک بدانیم و تازه زمانی که جنبه عمومی پیدا می‌کنند، مشکلات شروع می‌شود.
وی به میزان مصرف سموم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: باید با اقدامات کارشناسی تلاش کنیم تا استفاده از سموم کاهش یابد، چون همیشه مقدار سم مهم نیست، بلکه ممکن است اثرگذاری سم با مقدار خیلی ناچیز به مراتب خطرناک تر از مقدار زیاد یک سم دیگر باشد.

* مسببان تلفات مرغ در بیابان به دستگاه قضایی معرفی شوند
حبیبی در ادامه نشست به موضوع تلفات مرغ در بیابان‌های قزوین اشاره کرد و گفت: این نوع اقدامات برای سلامت انسان‌ها مضر بوده و باید با جدیت موضوعات را پیگیری کرد، چون برای مردم جای سوال است که چرا این تعداد مرغ بدون توضیح در بیابان‌ها رهاسازی می‌شوند و اینکه متولی و مسؤول پاسخگویی به این اتفاقات کیست؟ نباید ذهن مردم را درگیر این مسائل کرد.
معاون سیاسی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با مرغداری متخلف باید برخورد شود و به مردم اطلاع رسانی کنید که در مورد سلامت مردم جای هیچ اغماض و گذشتی وجود ندارد.
حبببی یادآور شد: اگر یک واحد مرغداری شرایط بهره‌برداری استاندارد را ندارد چرا مجوز می‌گیرد؟ مسببان این موضوع باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: