پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
عجب شیر پرس - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: ۷۴ درصد از تعهد ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سال گذشته تحقق یافته است.
74درصد از تعهد اشتغال شهرستان خلخال محقق شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا خلیلی افزود: سهم تعهد ایجاد اشتغال خلخال در سال گذشته ایجاد یک‌هزار و ۱۱۰ شغل جدید بود که در ۱۲ ماه سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا زمینه ایجاد بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم شده است.

وی اظهارداشت: در بحث ایجاد و توسعه مشاغل پایدار روستایی در این مدت با پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه پایدار روستایی به ۱۵۳ طرح علاوه بر زمینه‌سازی برای ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید، زمینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید ،همچنین زمینه راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای راکد و یا نیمه ‌فعال در این شهرستان فراهم شده است.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: در همین مدت با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل تسهیلات اشتغال فراگیر زمینه اشتغال ۴۵ نفر و همچنین سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت ایجاد مشاغل خانگی به مجریان این طرح‌ها زمینه ایجاد ۳۶ فرصت شغلی را در این بخش از مشاغل شهرستان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش کنترل و نظارت طرح‌های سرمایه‌گذاری شده اقتصادی که تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی در اختیار مجریان آنها قرار گرفته ، افزود: در صورت مشاهده هرگونه انحراف از هزینه‌کرد تسهیلات پرداخت شده در طرح‌های اقتصادی ، نام این طرح از ردیف طرح‌های مورد حمایت دولت حذف و تسهیلات ارائه شده به صاحب آن به نرخ آزاد و عاری از هر گونه یارانه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت‌کننده محاسبه خواهد شد.

وی گفت: در حالی که میزان تعهد ایجاد اشتغال سال ۹۷ این شهرستان ۷۴۰ نفر بوده ،در طول سال ۹۷ برای یک‌هزار و ۳۵۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

او اظهارداشت: در حالی که ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا از محل تسهیلات روستایی و عشایری به این شهرستان اختصاص یافته ، ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مجریان ۱۵۰ طرح اقتصادی اشتغال‌زای این شهرستان در مناطق روستایی و عشایری پرداخت و زمینه اشتغال ۳۱۰ نفر در سال گذشته و نزدیک به ۲ ماه سال جدید  فراهم شد.

خلیلی افزود: در حوزه توسعه و رونق مشاغل خانگی نیز با پرداخت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های زمینه ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی در عرصه‌های تولید صنایع دستی و سایر مشاغل خانگی این شهرستان فراهم شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: