جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
عجب شیر پرس - رئیس جدید هیأت انجمن های ورزشی با اشاره به جذاب بودن تک به تک رشته های موجود در این هیأت گفت: متاسفانه از طریق رسانه ها طوری به مردم القا شده که ورزش در فوتبال خلاصه می شود و ما قصد داریم رشته های مهیج این هیأت را بیشتر معرفی نمائیم.


علی حسن پور گزارشگر و مجری ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که به تازگی به عنوان رئیس هیأت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی انتخاب گردیده با حضور در دفتر روزنامه درمورد رشته های موجود در هیأت به گفت و گو پرداخته و اظهار داشت: هیأت انجمن های ورزشی متشکل از رشته های بسیار مهیج و متفاوت است که هرکدام از آن ها پتانسیل بسیار بالایی در جهت رشد و شکوفایی دارند، این هیأت ورزشی را می توان به نوعی یک سازمان تربیت بدنی کوچک نامید.

رئیس هیأت انجمن های ورزشی با بیان اینکه فراوانی رشته ها در هیأت زیاد بوده و این باعث افزایش جامعه هدف ما نیز می گردد عنوان کرد: بسیاری از جوانان می توانند جذب رشته های جذاب انجمن های ورزشی شوند اما متاسفانه رسانه ها طوری القا کرده اند که معنای ورزش در فوتبال خلاصه می شود، ما این را قبول داریم که فوتبال طرفدار زیادی دارد ولی آیا همه می توانند فوتبالیست شوند یا اینکه آیا همه در فوتبال استعداد دارند؟

وی با اشاره به برنامه ریزی در جهت تک محوری کردن شهرستان ها گفت: به دلیل تنوع رشته ها اگر بخواهیم همه ی رشته های ورزشی را در شهرستان های استان فعال نمائیم احتمالا نتیجه مطلوبی دریافت نخواهیم کرد چون زیرساخت های مناسبی در اختیار نداریم و چشم اندازمان براین است که شهرستان ها را تک محوری نمائیم، برای مثال همانطور که سپکتاکرا در شهرستان مراغه جواب داده رشته ای که زیر ساخت های آن مناسب شهرستان مورد نظر باشد را انتخاب کنیم.

حسن پور ادامه داد: متاسفانه در بحث فعالسازی شهرستان ها عملکرد ضعیف بوده و امروز وضعیت جالبی وجود ندارد که بر این اساس با برنامه های بلند مدت در راستای فعالسازی و استعداد یابی برنامه ریزی و تلاش خواهیم کرد.

رئیس جدید هیأت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی اضافه کرد: همانطور که می دانید این هیأت 20 رشته ورزشی دارد که متاسفانه 5 رشته از آنان در استان ما فعال نمی باشند، برای مثال در رشته فوتبال روی میز یا همان فوتبال دستی ما در تیم ملی بازیکن داشتیم ولی الان اینچنین نیست.

وی در همین راستا و گزارشی مختصر از رشته های این هیأت ورزشی تشریح کرد: در ورزش های رزمی اعم از کیک بوکسینگ واکو یا همان تنها کیک بوکسینگ رسمی بین المللی، موی تای و رزم سلطان فعالیت داریم، در ورزش راگبی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تیم آذربایجان شرقی در سطح کشوری حرف اول را می زند و در تیم ملی هم چند بازیکن داریم که سال قبل هم نائب قهرمان شدند و قطعا این رشته را حمایت خواهیم کرد تا ان شالله در سال های آتی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

علی حسن پور ادامه داد: در کمیته هایی مثل سپکتاکرا و دارت از قبل برنامه ریزی های خوبی انجام شده بود و این روند ادامه دارد و تنها نیاز ایشان حمایت است تا بهترین نتایج را کسب نمایند که در همین راستا سالن اختصاصی دارت در مجموعه کوثر با همکاری جناب آقای دکتر بهتاج و حاج حبیب مقصودی در شرف احداث است.

مجری ورزشی صدا و سیما آذربایجان شرقی افزود: به تازگی رشته های فلور بال و سپکتاکرا وارد بازی های آسیایی شدند، چند رشته بسیار جذاب داریم که یکی از آن ها پارکور است و در تلاش برای تهیه خانه پارکور برای ورزشکاران هستیم، رشته ای داریم به نام جهت یابی که یکی از ورزش های المپیک سیزم (المپک ارتش های جهان) است و در صدد تهیه یک مسابقه تلویزیونی مهیج برای این رشته هستیم.
وی در انتها اضافه کرد: در ورزش های هوایی چند سایت داریم اما متاسفانه فقط یکی از آنان فعال می باشد و اولویت اول ما راه اندازی سایت های پرواز می باشد، در ورزش های آبی مثل موج سواری و جت اسکی فعالیت داریم ولی به خاطر اقلیم این منطقه آن طور که باید و شاید نمی توانیم توسعه پیدا کنیم و همچنین برای رشته های بیسبال و کیریکت نیز برنامه هایی داریم که ان شالله اجرا خواهند شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: