جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
عجب شیر پرس - فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه تولید و اشتغال برنامه راهبردی شهرستان است، گفت: بیشتر اعتبارات سال ۹۹ در راستای جهش تولید و اشتغالزایی اختصاص می‌یابد
فرماندار سقز: اعتبارات در راستای جهش تولید اختصاص یابد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کامیل کریمیان  در جلسه شورای اداری جهش تولید را برنامه راهبردی در راستای اشتغالزایی، رونق تولید و جذب سرمایه گذار برشمرد و اضافه کرد: با اختصاص بیشتر اعتبارات در راستای جهش تولید، شهرستان روی ریل توسعه برمی گردد بنابراین روسای ادارت بر روی جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال بیشتر تمرکز کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان شفا بزودی افتتاح خواهد شد، گفت: ساختمان و ابنیه فرودگاه هم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هماهنگی های لازم برای جایگزین جاده و باند فرود، در سال ۹۹ این طرح مهم به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ویژه سقز در بخشی از سخنان خود به یکی از معضلات پیش رو شهرستان اشاره کرد و افزود: با واحدهای که اقدام به کم فروشی یا گران فروشی یا هر نوع خلاف قانون کنند حتما برخورد خواهد شد و اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع باید نظارت جدی داشته باشد.

وی یادآور شد: امیدآفرینی با عملکرد صحیح مسوولان تحقق می یابد چون اگر مسوولان به شیوه درست با مردم تعامل کنند امیدواری مردم هم بیشتر می‌شود بنابراین همه ما با کار تیمی امیدآفرینی را در میان مردم محقق کنیم.

کریمیان اظهار داشت: توسعه کردستان با ناامنی محقق نخواهد شد چون مردم همواره مخالف ناآرامی و ناامنی هستند و قطعا راه مردم با این برهم زنندگان امنیت جداست و به امید خدا انتقام سه شهید سپاه از معاندین و ضد انقلاب گرفته می‌شود.

وی به رخدادهای مختلف سقز در سال ۹۸ همچون سیل و زلزله، برگزاری پرشور و بدون حاشیه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، حادثه آتش سوزی تالار مانگه شه، فرار زندانیان و شیوع کرونا اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته سال دشواری برای همه بود.

کریمیان با اشاره به اینکه دو هفته قبل از کل کشور بازار و سراسر شهر را برای قطع زنجیره انتقال کرونا تعطیل کردیم، تاکید کرد: اگر مستقل عمل نمی کردیم و بازار و شهر در پیک اصلی کرونا تعطیل نمی‌شد، سقز به کانون اصلی انتقال بیماری به شهرهای همجوار تبدیل و خسارت زیادی متحمل می‌شدیم.

فرماندار سقز زحمات و تلاش شبانه روزی کادر درمانی بیمارستان‌ها را ستود و از همکاری سپاه برای گندزدایی سطح شهر، کمپین های مردمی، اصناف و بازاریان و نیروی انتظامی برای پیشگیری موثر از شیوع کرونا قدردانی کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز هم در این جلسه گفت: اولین مورد مثبت کرونا در سقز روز ۲ اسفند ماه ۹۸ ثبت شد، این فرد در مراسم ختمی در دو هفته قبل از مبتلا شدن به کرونا حضور داشته بنابراین این مکان بعنوان اولین کانون اپیدمی شهرستان سقز شناسایی شد.

دکتر انور بهرامی با بیان اینکه سقز بعنوان اولین شهرستان مبتلا به کرونا در کردستان شناخته شد، افزود: در همان اوایل شیوع کرونا جلسات مکرری را برای سازماندهی واحدهای ایزوله بیمارستانی تشکیل و همه واحدهای بیمارستانی را برای احتمالات ناشی از خطرات کرونا آماده و مهیا کردیم.

وی با اشاره به اینکه در اوایل روزهای کرونایی در سقز مراکز ۱۶ ساعته شهید کرباسی را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای خدمات رسانی به مردم اختصاص دادیم، یادآور شد: به خانواده های مبتلا به کرونا خدمات روانی و همچنین واحد بهداشت این اداره در خصوص تدفین مبتلایان کرونا خدمات ارایه دادیم.

بهرامی با بیان اینکه ۴۰۳ مورد کرونا در سقز مثبت شده است، تاکید کرد: یک هزار و ۲۵ نمونه گیری را تاکنون در بیمارستان های سقز انجام دادیم که از این تعداد، ۴۶۲ مورد مراکز ۱۶ ساعته درمانی، ۴۵۵ مورد در بیمارستان امام خیمنی (ره) و ۱۰۸ مورد هم در بیمارستان تامین اجتماعی ثبت شده است.  

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز اظهار داشت: ۶۵۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سقز بستری بودند که از این تعداد ۵۰۱ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) و ۱۴۰ بیمار هم در بیمارستان تامین اجتماعی در طول ۸۰ روز گذشته بستری بودند.

جلسه شورای اداری شهرستان سقز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: