پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
عجب شیر پرس - استاندار زنجان گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی از خانوارها و افراد جامعه هدف، طرح کمک مومنانه با کمترین موازی‌کاری در استان اجرا می‌شود.
طرح کمک مومنانه با کمترین موازی‌کاری در زنجان اجرا می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی در جلسه ای پیرامون اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار ضعیف جامعه در استان افزود: برای این منظور قرار شد تا کمیته امداد و بهزیستی هر کدام بر ارائه کمک و خدمات به افراد تحت پوشش خود متمرکز شوند و برای سایر خانوارها و افراد نیازمند نیز بانک اطلاعات کاملی توسط سپاه استان تهیه شد و ارائه کمک ها نیز با تکیه بر این بانک اطلاعاتی انجام می شود.  

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح کمک مومنانه تاکنون پنج میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان از طریق کمیته امداد به مددجویان این نهاد در استان پرداخت شده است و علاوه بر آن با برپایی آشپرخانه های اطعام مهدوی، از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۳۷ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان تهیه و توزیع شده و قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان ۶۰ هزار پرس غذا تهیه و توزیع شود.  

حقیقی اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۵۰ هزار تومان، در اختیار خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در استان گذاشته شده است و قرار است شمار این بسته ها تا پایان ماه رمضان به ۲۷ هزار مورد برسد.  

گفتنی است در زمان حاضر حدود ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۴هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

استاندار زنجان گفت: در قالب طرح کمک مومنانه تا کنون سه هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان و نیز ۶۵۷ میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی استان کمک شده است.  

حقیقی افزود: علاوه بر خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ۳۴ هزار و ۵۴۴ هزار خانوار نیز توسط سپاه استان در قالب یک بانک اطلاعاتی برای ارائه کمک ها شناسایی شده است که در مرحله نخست برای همه این خانوارها بسته غذایی تحویل شده و مرحله دوم ارائه کمک ها نیز در حال انجام است.  

وی خاطرنشان کرد: در مجموع کمیته امداد، بهزیستی و سپاه استان اقدامات خیلی خوبی در جهت اجرای طرح کمک های مومنانه انجام داده اند.  

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح غربالگری سرپایی بیماران کرونا، وضعیت شیوع بیماری در استان مدیریت شده به طوری که تاکنون وضعیت پیک شیوع ویروس در استان رخ نداده است.  

وی با بیان اینکه تا کنون در طرح غربالگری از ۹ هزار نفر در استان نمونه برای تست کرونا گرفته شده است، گفت: از حدود هزار نفر بیمار شناسایی شده در این طرح، تنها ۳.۸ درصد آنان نیاز به بستری داشتند.  

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا کنون حدود سه هزار نفر بستری شدند که ۸۲ درصد آنان بهبود یافتند. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: