جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
عجب شیر پرس - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته با میزان فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی در این استان، زنجان در این زمینه رتبه نخست را در بین استان‌های کشور کسب کرد.
زنجان رتبه نخست میزان فرآوری محصولات کشاورزی را کسب کرد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جواد تاراسی با بیان اینکه توسعه فرآوری محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی از اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی استان است، افزود: توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و ایجاد تسهیلگری‌های لازم است.  

وی با بیان اینکه با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود، ابراز کرد: با گسترش صنایع تبدیلی عواید بیشتری از تولید در مقایسه با خام فروشی، نصیب کشاورزان می‌شود.   

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان همچنین به پیگیری‌های انجام شده پیرامون تحقق "الگوی کشت بهینه" در استان به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اشاره کرد و گفت: زنجان جزو پنج استان برتر در اجرای  تغییر الگوی کشت است.

وی با بیان اینکه در راستای اصلاح الگوی کشت بهینه، توسعه و ترویج کشت محصول پسته به عنوان جایگزین کشت هندوانه در دستور کار قرار داده شده است، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب‌وخاک در مناطق مختلف است.

به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود ۸۰۰ هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود ۱۸۵ هزار زمین آبی(زراعی و باغی) است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیش از ۲ درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: