جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
عجب شیر پرس - استاندار زنجان گفت: تداوم امر آموزش در دوران کرونایی توسط معلمان، چیزی جز ایثار و فداکاری نمی‌تواند باشد.
تداوم آموزش در دوران کرونایی نوعی ایثار استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، فتح‌الله حقیقی  در نشست استانداران  که با جمعی از مدیران و فرهنگیان آموزش و پرورش برگزار شد، فعالیت آموزشی معلمان در دوران کرونایی را نوعی ایثار دانست و افزود: حضور این قشر زحمتکش در عرصه آموزش آن‌هم در دوران کرونایی جز ایثار نمی‌تواند باشد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان به عنوان کسانی که در خط مقدم علم و تربیت قرار دارند، تا به امروز خدمات ارزنده‌ای را به ایران اسلامی کرده‌اند، تصریح کرد: این خدمات و از خودگذشتگی را می‌توان در طول چهل سال گذشته به عینه مشاهده کرد و نمونه بارز آن، تربیت نسل‌هایی است که در دوران سخت، در مقابل همه دشمنی‌ها و بدخواهی‌ها از نظام اسلامی پشتیبانی کردند.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه وجود جوانان ولایی و انقلابی، ماحصل تربیت و تلاش قشر فرهنگیان جامعه بوده و باید قدردانی این زحمات باشیم، ادامه داد: با توجه به اقداماتی که تا به امروز توسط معلمان انجام شده و جایگاهی که این افراد در جامعه دارند، دانش‌آموزان باید معلمان را به عنوان الگوی خود برگزیده و تلاش کنند همواره درس ایثار و خدمت را از آنان فراگیرند.

حقیقی با اشاره به اینکه فعالیت آموزشی در دوران کرونایی توسط معلمان حاکی از مسئولیت‌پذیری این قشر و متعهد بودن آن‌ها به وظایف تربیتی‌شان است، اظهار کرد: آموزش امر مهم و خطیری در هر جامعه‌ای است، به همین خاطر کاری که معلمان در شرایط کنونی جامعه انجام داده و اجازه نمی‌دهند علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، موضوع آموزش راکد بماند، چیزی جز ایثار نمی‌تواند باشد.

وی با تاکید بر اینکه تکریم از معلمان وظیفه ما بوده و معتقدیم این قدردانی نباید فقط محدود به ایامی باشد که به نام معلمان مزین شده است، بیان کرد: بی‌تردید آموزش‌هایی که در دوران کرونایی انجام می‌شود دارای شرایط خاص خود بوده و عاری از مشکلات نیست، به همین خاطر انتظار می‌رود در چنین شرایطی، اولیا و دانش‌آموزان بتوانند تعامل خوبی با معلمان در فرآیند آموزشی داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکید ما برای پیشبرد اهداف در همه زمینه‌ها، برخورداری دستگاه‌ها از نقشه راه و حرکت در این مسیر بوده است، افزود: بی‌شک آموزش و پرورش یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که باید در مسیر برنامه‌ریزی شده فعالیت‌های خود را پیش ببرد؛ چرا که امروز مقوله‌ای مهم‌تر از تربیت نسل آینده نداریم.

حقیقی در ادامه، اجرا پایلوت طرح غربالگری را یکی از اقدامات ارزشمند در استان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: اگر چنین اقدامی در استان صورت نمی‌گرفت، آماری که امروز در زمینه شیوع ویروس کرونا در استان مخابره می‌شود، به مراتب بیشتر از آن چیزی بود که شاهدش هستیم و یکی از کارهای ارزشمند برای تحقق این موضوع، اجرای پایلوت طرح غربالگری که مورد تایید نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفت، بود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید در خصوص مبارزه با بیماری کرونا، احساسی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: بحث سلامتی آحاد جامعه یک امر مهم و حیاتی بوده و به هیچ وجه شوخی‌بردار نیست، به همین خاطر همه اقدام لازم در استان انجام گرفته است تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی در راستای برون‌رفت از این مشکلات داشته باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: