جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
عجب شیر پرس _ رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۵۴ درصد از مجموع زندانیان این استان در مرخصی به سر می‌برند.
۵۴ درصد زندانیان آذربایجان‌شرقی در مرخصی هستندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی در جلسه هم اندیشی جشن گلریزان استان، افزود: از مجموع تعداد زندانیان ترخیص شده نیز ۲۰ درصد مشمول مرخصی پایان دوران حبس شدند و دیگر به زندان های استان باز نخواهند گشت.

وی اظهار داشت: از آنجایی که وجود تجمع یکی از علل اصلی و مهم شیوع ویروس کرونا است و زندان نیز جزو مکان های پرتجمع به شمار می رود،   با اعطای مرخصی و آزادی مشروط تعدادی از زندانیان از این تجمع ها تا حد زیادی کاسته شده است.

خلیل اللهی با اشاره به تلاش استانی برای برگزاری باشکوه جشن گلریزان حضوری در سال های گذشته، اضافه کرد: آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با برگزاری جشن گلریزان و تامین هزینه آزادسازی آنها در استان فراهم است و دادگستری تمام امکانات خود را برای این جشن بسیج می کند.

وی بر اتخاذ تمهیدات در راستای برگزاری باشکوه جشن گلریزان غیرحضوری امسال تاکید و خیرین استانی را دعوت کرد تا همچون سال های گذشته با خیر و احسان خود موجبات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم آورند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تشریح عملکرد این ستاد طی یک سال گذشته، به آزادی تعداد ۴۲۲ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومین مالی طی این مدت اشاره کرد و گفت: مبلغ بدهی کل این تعداد از زندانیان معادل ۱۲۹ میلیارد تومان بود.

رسول تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳۳۰ زندانی غیرعمد و محکومین مالی در زندان‌های آذربایجان شرقی محبوس هستند، مجموع بدهی مالی این زندانیان را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته وی آذربایجان شرقی از نظر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد کشور به تناسب جمعیت، در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان به عنوان نایب رئیس ستاد دیه استان منصوب شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: