چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
عجب شیر پرس - استاندار کرمان گفت: محل ساخت قرارگاه اربعین کرمان به عنوان یکی از استان‌های معین برگزاری مراسم اربعین در خوزستان در ستاد کشوری تعیین تکلیف می‌شود.
محل استقرار قرارگاه اربعین کرمان در ستاد کشوری تعیین تکلیف می‌شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، نخستین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی عصر ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان در ابتدای این نشست با بیان اینکه وضعیت سفرهای اربعین امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا مبهم است، عنوان کرد: امیدواریم تا مهر ماه مشکل کرونا برطرف شود و مراسم اربعین حسینی امسال نیز باشکوه همیشگی برگزار شود و این جلسه با این فرض برگزار می‌شود که تا آن زمان مشکل بیماری حل می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به گزارش کمیته‌های ستاد استانی اربعین کرمان گفت: مهمترین مسئله‌ای که در حال پیگیری آن هستیم، ساخت قرارگاه اربعین کرمان به عنوان یکی از استان‌های معین برگزاری مراسم اربعین در خوزستان است.

فدایی افزود: پیشنهاد ستاد مرکزی برای حضور کرمان در مرز چذابه بود، اما به دلیل عبور زوار کرمانی از مرز شلمچه و ارائه خدمات بهتر و ارتباط با همشهریان درخواست تغییر مکان برپایی قرارگاه اربعین کرمان را دادیم که مورد موافقت ستاد مرکزی قرار گرفته است.

استاندار کرمان گفت: در داخل عراق بین نقطه صفر مرزی تا جایی که زائران سوار اتوبوس‌ها می‌شوند امکانات محدود است و باید تدارک راه‌اندازی موکب در این فاصله انجام شود.

فدایی عنوان کرد: موکب‌ها همه باید شناسنامه داشته باشند و تمام خدمات در قالب موکب‌ها ارائه و پیگیری شوند و عنوانی به نام ایستگاه‌های صلواتی نباید داشته باشیم و همه ایستگاه‌ها باید مجوز داشته باشند.

وی اظهار کرد: کافی‌نت‌ها نیز در صورتی که ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند باید نرخ مصوب را رعایت کنند در غیر این صورت از سوی اصناف بررسی و برخورد قانونی اعمال می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: