چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
۶۰ درصد حاشیه نشینان را روستائیان و عشایران تشکیل می‌دهند
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی گفت: حفظ جمعیت روستایی و توانمند سازی روستائیان از راهکارهای کاهش جمعیت شهرها و کاهش حاشیه‌های شهرهای بزرگ است، حاشیه‌هایی که حدود ۶۰ درصد آن را روستائیان و عشایران تشکیل می‌دهد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل ازتسنیم، اسماعیل جبارزاده در همایش نقش مشارکت مردم در اقتصاد روستایی، اظهار داشت: مشکلاتی که در روستاها موجود است باعث شده جمعیت تولید کننده و فعال روستایی به جمعیتی مصرف کننده و حاشیه نشین در شهرها تبدیل شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید مهاجرت برعکس از شهر به روستا با ایجاد امکانات در روستاها صورت گیرد، افزود: بیش از 73 درصد مردم استان در شهر ساکن هستند و از این حیث مشکلات و محدودیت‌های فراوانی هم وجود دارد که یکی از راه‌ حل‌های این مشکلات، گسترش مهاجرت برعکس از شهر به روستاها است.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره مهاجرت از روستاها به شهرها ادامه داد: آمارهای ارائه شده وضعیت نامطلوب و هشدار دهنده‌ای را نشان می‌دهد.

جبارزاده گفت: حفظ جمعیت روستایی و توانمند سازی روستائیان هم از دیگر راهکارهای کاهش جمعیت شهرها و کاهش حاشیه‌های شهرهای بزرگ است حاشیه‌هایی که حدود 60 درصد آن را روستائیان و عشایران تشکیل می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاستگذاری خوب، ارائه برنامه‌های جامع و توزیع عادلانه منابع مالی از عوامل اصلی موفقیت کنترل جمعیت روستایی است گفت: در این شرایط هست که می‌توان با ایجاد اشتغال امن و پایدار در روستاها انتظار داشت که جلوی مهاجرت بی مورد هم گرفته شود.

جبارزاده به طرح اعطای تسهیلات به روستائیان هم اشاره کرد و گفت: دولت حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص داده است و فرمانداران و بخشداران موظف هستند طرح‌های شهرستان‌های خود را ارائه دهند تا بتوانیم از این طرح استفاده بیشتری برای استان داشته باشیم.

برچسب ها: استاندار ، جبارزاده
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: