جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:
عجب شیر پرس - معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح جامع پایانه گمرک مرزی میرجاوه که سال گذشته مطرح شده باید پیگیری و تهیه شود تا استانداردهای لازم برای صادرات، واردات و تردد زائران پاکستانی فراهم شود.
طرح جامع پایانه گمرک مرزی میرجاوه تهیه شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد هادی مرعشی در ستاد اربعین سیستان و بلوچستان اظهارداشت: دو بانده شدن مسیر میرجاوه به زاهدان و اصلاح محور ریلی میرجاوه به زاهدان نیز از اقداماتی است که از سوی مجموعه استانداری در حال پیگیری است تا زائران پاکستانی بتوانند به طور مستقیم از مسیر ریلی استفاده کنند.
وی بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که نیاز به پیگیری دولت پاکستان دارد محور تفتان تا کویته این کشور بوده که نیازمند ساخت مجتمع‌های رفاهی در این مسیر است.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسیر میرجاوه - زاهدان - نصرت‌آباد نیز نیازمند ایجاد مجتمع‌های رفاهی است که باید صدور مجوز ساخت این مجتمع‌ها بر اساس قوانین مربوطه جزو برنامه‌های اجرایی سالجاری قرار گیرد.

وی افزود: صدور سیم‌کارت برای زوار نیز از موارد مهمی است که این موضوع  از طریق مخابرات پیگیری خواهد شد که به صورت محدود سیم کارت‌هایی را برای زائران پاکستانی طراحی کنند.

مرعشی گفت: زائرسراهایی که در داخل شهر اقدام به ارائه خدمات می‌پردازند نیز باید در قالب موکب‌های مصوب شده تجمیع و ارائه خدمات کنند.
وی بیان کرد: باید از کمک‌های مردمی از سراسر کشور نیز برای ارائه خدمات بهتر و رفع کمبودها کمک گیریم و از طریق فضای مجازی کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کمیته مشارکت‌های مردمی در این امر باید فعال شود چرا که بسیاری از مردم می‌خواهند کمک کنند اما ابهام اینکه کجا و به چه شکل کمک کنند وجود دارد لذا کمیته مشارکت‌های مردمی این امر را باید تسهیل کند.
 وی افزود: همچنین نیازمندی‌ها را باید مشخص کنیم و از استان‌های معین  پیگیری کنیم و هر یک از دستگاه‌های اجرایی از دستگاه هم‌تراز خود در استان معین پیگیری برای جلب کمک‌ها را داشته باشد.
 مرعشی گفت: برای بررسی مشکلات مربوط به زوار و رفع آن نشست با سرکنسول ایران در کویته را پیگیری و از وی دعوت می‌کنیم با حضور در جلسات ما آنچه را که لازم است در آنسوی مرز پیگیری و مطرح کنند.
 وی از برگزاری جلسه کمیته امنیتی اجلاس مرزی ایران و پاکستان خبر داد و گفت: جلسه کمیته امنیتی اجلاس مرزی قرار است بزودی در میرجاوه برگزار شود و در صورت آمادگی دولت پاکستان این نشست قبل از اربعین برگزار خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: