جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
عجب شیر پرس _ مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز اعلام کرد: در ماه‌های اخیر، ۱۴ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این شهرستان با هماهنگی و همکاری مقام قضایی، شهرداری تبریز، اداره راه و شهرسازی و مقامات محلی آزادسازی شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عیسی یاری  افزود: با توجه به در اولویت قرار گرفتن لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های حادثه‌ساز با استفاده از امکانات و ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی و با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی حدود ۱۰ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه مهرانه رود و مسیل‌های چاوان اسفهلان، کرجان، جانگور، مسیل عمارت در باسمنج، مسیل بالادره سی و کوی دادگستری در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ آزادسازی شده است.

به گفته وی بیش از ۱۲ محدوده سیل خیز توسط امور منابع آب شهرستان تبریز شناسایی شده و به محض تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز و انجام هماهنگی‌های لازم آزادسازی آنها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: طبق تبصره چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، ایجاد هرگونه اعیانی و دخل و تصرف در مسیر و حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بدون هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه‌ای ممنوع است.

یاری گفت: در این راستا در روزهای گذشته پس از طی فرآیندهای قانونی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصرفان حریم و بستر مسیل آرپادرسی، چهار کیلومتر از حریم بستر این مسیل آزادسازی شد و طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با توجه به اهمیت بسیار حیاتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ضرورت همکاری، هماهنگی و مشارکت عمومی شهروندان با شرکت‌های آب منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرگونه دخل و تصرف، حفاری و احداث اعیانی، آلوده کردن، برداشت غیرقانونی شن، ماسه و مصالح و ریختن نخاله و آشغال در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع است .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: