جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
عجب شیر پرس _ رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به استان از بعدازظهر و شب سه شنبه به استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران  جوان، امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به استان از بعدازظهر و شب سه شنبه به استان خبر داد.

امیدفر گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده در استان است که فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، ورزش باد، گاهی تا نسبتا شدید و در برخی نواحی به ویژه نواحی جنوبی استان رگبار باران و رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمالا موجب بارش تگرگ خواهد شد.

او افزود: از روز دوشنبه، فعالیت سامانه کنونی تضعیف شده و سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.

او گفت: در هشدار شماره هفت این اداره کل، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه با شدت کم در روز‌های شنبه و یکشنبه پیش بینی شده بود، اما شدت سامانه‌ای که از شب سه شنبه وارد استان خواهد شد به نسبت بیشتر است.

امیدفر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، دمای تبریز در گرم‌ترین زمان، مثبت ۱۵ درجه و در خنک‌ترین زمان، مثبت هشت درجه گزارش شده است؛ دمای فعلی تبریز ۱۵ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته، یک درجه گرمتر شده است.

او گفت: گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته، میانه با دمای ۲۰ درجه بالای صفر و خنک‌ترین شهر استان نیز ورزقان با دمای چهار درجه بالای صفر گزارش شده است.

او در خصوص میزان بارندگی در استان، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، چاراویماق با ۳.۸ میلی متر دارای بیشترین مقدار بارش و تبریز بدون بارندگی بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: