جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
عجب شیر پرس - معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پرهیز از عملکرد جزیره‌ای، هم‌افزایی و متمرکز شدن تمامی نهادهای امدادی زمینه را برای ارائه کمک‌ به تمامی خانواده‌های نیازمند استان فراهم می کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، علی زینی‌وند در یازدهمین نشست شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی مبارزه با ویروس کرونا رسانه‌ها بویژه صدا و سیما است.

وی گفت: سپاه نیز به عنوان یک نهاد فراگیر و مردمی در تمامی زمینه‌ها همراه مردم بوده و از زمان شیوع ویروس کرونا نیز خدمت رسانی به مردم بویژه نیازمندان را انجام می‌دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت برای کمک به نیازمندان با همکاری همه مردم و نهادهای استان اتفاقات خوب زیادی مانند تولید ماسک در خانه، اهدای خون، کمک مومنانه و غیره به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: از حدود ۸۰۰ هزار خانواده در استان نزدیک به ۵۰ درصد نیازمند حمایت‌های معیشتی هستند که در صورت متمرکز شدن دستگاه‌های کمک رسان تمامی این خانواده‌ها از حمایت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

زینی‌وند ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) سامانه‌ای راه اندازی کرده که باید تمامی نهادهای کمک رسان در آن عضو شوند تا اطلاعات تجمیع و به عنوان الگو در کشور مطرح شود و سپاه در این زمینه نقش خیلی مهمی دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان افزود: جمهوری اسلامی ایران یک کشور سربلند در دنیا در زمینه مقابله با کرونا در حین تحریم‌ها و سختی‌ها شناخته شده است.

زینی‌وند ادامه داد: بحران کرونا خیلی از زوایای زندگی بشر را متحول کرد و تقریباً همه درآمدها کاهش یافته است.

وی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد و فرهنگ اسلامی و اخلاقی باعث شده مردم وارد صحنه کمک رسانی و همکاری در مقابله با کرونا شوند که این امر باعث افتخار است و نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد.

وی بیان کرد: وجود مقام معظم رهبری مهمترین ظرفیت است زیرا اگر ساختار جمهوری اسلامی و ظرفیت وجود حضرت آقا نبود نمازهای جمعه و حرم های مطهر را کسی نمی‌توانست در این بحران کرونا تعطیل کند و این ظرفیت بزرگ کشور را از بحران‌های مختلف نجات داده است.

زینی وند تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند کمک‌ها باید با حفظ حرمت و حیثیت خانواده‌ها انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بحث تولید محتوا نیز بسیار مهم است و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کارهای بزرگی انجام دادند اما در بحث مستندسازی نباید غافل شد و زوایا را بروز و منطبق بر وضعیت سیستان و بلوچستان مستندسازی کرد.

زینی‌وند بیان کرد: کسانی که در این بحران کرونا برخلاف دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مردم را به مساجد می‌کشانند خودشان مسؤول جان مردم هستند.

اولویت شورای اطلاع رسانی در حال حاضر رفع دغدغه‌های جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا و مصوبه‌ها و اقدامات آن پرداخت و گفت: بحث توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کمک‌های خیریه و کمپین‌ها با رویکرد رسانه‌ای در حال انجام است.

حسین مسگرانی افزود: اولویت شورای اطلاع رسانی در حال حاضر توجه به ویروس کرونا و رفع دغدغه‌های جامعه است.

وی بیان کرد: تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله رصد رسانه‌ها و فضای مجازی، نشست با مدیران رسانه‌ها و همکاری فعالان این عرصه با شورای اطلاع رسانی از جمله اقدمات انجام شده است.

سپاه تا پایان سال هفت هزار و ۲۹۵ پروژه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌کند

معاون مردمیاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: سپاه در چندین مقوله به منظور کمک‌های مومنانه به یاری مردم شتافته و قصد دارد تا پایان سال هفت هزار و ۲۹۵ پروژه در استان اجرا کند.

سرهنگ پاسدار علی‌اکبر جعفری گفت: با شیوع ویروس کرونا نیروهای جهادی پای کار آمده و به اهدای خون، ارائه کمک‌های معیشتی به نیازمندان، ضد عفونی اماکن و معابر پرداخته و به منظور رفع کمبود ماسک ۷۲ کارگاه تولیدی خانگی و صنعتی ماسک راه اندازی و در این زمینه از کمک خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست استفاده کرده است.

وی افزود: امامان جمعه تشیع و تسنن در این مدت همکاری‌های بسیار خوبی با سپاه داشتند و این همکاریها همچنان ادامه داد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: بحران کرونا همه کشور را تحت تأثیر قرار داده و در حوزه انتقال خون مشکلات زیادی را بوجود آورد.

اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا از هفته آینده در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود

دکتر سهیلا خسروی گفت: معمولاً در اسفندماه بالاترین میزان مصرف خون در استان را داریم که با توجه به شیوع کرونا آمار اهدا کنندگان به شدت کاهش پیدا کرد و حمل و نقل خون نیز از سایر استان‌های کشور به دلیل تعطیلی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و نبود خودرو و همچنین محدود شدن پروازها با چالش جدی مواجه شده و هزینه‌های زیادی را به این سازمان تحمیل کرد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از شلوغی و کاهش خطر برای اهدا کنندگان سامانه نوبت دهی اینترنتی در انتقال خون سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان به طور طبیعی اهدای خون کاهش یافته به همین سبب همکاری بیش از پیش شورای اطلاع رسانی و رسانه‌های ارتباط جمعی استان برای تشویق مردم ضروری است.

وی اظهار داشت: اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا از هفته آینده در استان آغاز می‌شود و باید اقدامات تشویقی برایی جمع آوری پلاسمای افراد مبتلا انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: تاکنون ۶۴۴ مورد مثبت کرونا در استان ثبت شده که بیش از ۱۰۰ نفر آنان در هفته گذشته مثبت شده است.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: در زمینه عادی سازی و فرهنگ سازی فعالیت‌هایی انجام شده که یکی از اقدامات خوب توجه به سلامت روان افراد جامعه و مشکلات معیشتی آنان است و اکنون مشاوره افراد مبتلا و خانواده‌هایشان در حال انجام است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: