پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن:
عجب شیر ما، اگر بازار شاهد رشد آرام شاخص کل در میان مدت باشد در عین حال حجم و ارزش معاملات به آهستگی افزایش پیدا کند نوید بخش ثبات در بازار و آمدن روزهای خوب است پس سهامداران عجله ای برای بازگشت روزهای رونق به بازار و پوشش ضررهایشان نداشته باشند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از سنا، عباس نیکچری مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن با بیان مطلب فوق درباره علت رشد بانکی ها در جریان معاملات امروز گفت: شاخص کل از روز گذشته به تصویب برجام در مجلس واکنش مثبت نشان داد اما رشد دسته جمعی شاخص ها و تأثیر گذاری بانکی ها در جریان معاملات امروز به صحبت ها شب گذشته رییس جمهور برمی گردد.

وی در این باره توضیح داد: صحبت های رییس جمهور در خصوص خروج از رکود با تحریک بخش تقاضا با حفظ سیاست های تورمی در عین حال افزایش امیدواری به رفع تحریم های بانکی و کاهش سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی دست به دست هم دادند که امروز شاهد رشد شاخص ها و قیمت ها باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بخش عمده ای از حرکت صنایع و در نتیجه رشد اقتصادی در دوران پسا تحریم به خروج بانک ها از تحریم ها گره خورده است. به عبارتی چنانچه سوئیفت باز شود و امکان بازگشایی ال سی فراهم شود صنایع و بنگا های اقتصادی می توانند از این فرصت برای تحریک در بخش تولید و سرمایه در گردش استفاده کنند.

وی با تأکید بر دور شدن از رفتارهای هیجانی گفت: بازار و سهامداران به خصوص سهامدارن خرد و قشر متوسط جامعه شاهد اثر رفتارهای هیجانی در بازار بودند. رفتار هیجانی در 16 فروردین و 26 تیر امسال در کنار 3 آذر سال گذشته جز ضرر حاصلی برای سهامداران نداشت پس بهتر است سهامداران با درایت و هوشمندی از این دوران به سلامت عبور کنند.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: اگر بازار شاهد رشد آرام شاخص کل در میان مدت باشد در عین حال حجم و ارزش معاملات به آهستگی افزایش پیدا کند نوید بخش ثبات در بازار و آمدن روزهای خوب است پس سهامداران عجله ای برای بازگشت روزهای رونق به بازار و پوشش ضررهایشان نداشته باشند.

وی افزود: سهامداران که تا کنون صبر کردند از این به بعد هم حوصله به خرج دهند و به دنبال حرکت آرام و البته پیوسته شاخص باشند و سنجیده عمل کنند و به اسم اینکه امروز 500 واحد شاخص بالا رفت تصور نکنند رکود تمام شده بلکه منتظر رفع ریسک های بازار باشند.

برچسب ها: بورس ، عباس نیکچری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: