پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
عجب شیر پرس - استاندار خوزستان گفت: ساخت هفت هزار و ۷۰۰ مسکن طرح اقدام ملی در سال ۹۹ در استان خوزستان آغاز می شود.
امسال ساخت ۷۷۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در خوزستان آغاز می شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی  در حاشیه اولین نشست شورای مسکن استان خوزستان اظهار کرد: در این نشست دو هدف اصلی در سال ۹۹ تعیین شد که یکی از آنها طرح اقدام ملی مسکن است که جز سیاست‌ها و وعده‌های رئیس‌جمهور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وی بود، در فاز اول بنا است هفت هزار و ۷۰۰ واحد ما در بیست شهر استان شروع کنیم.

وی افزود: ثبت‌نام‌ها انجام شده و دوباره این ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد، روند اعطای این خانه‌ها به گونه‌ای است که زمین را دولت در اختیار قرار می‌دهد و ما در استان حدود ۱۰۰ هکتار را به این طرح اختصاص داده شده که اجاره آن ۹۹ ساله است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ساخت آن هم بنیاد مسکن، ستاد اجرایی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بر عهده می‌گیرند و به صورت اقساط پنج‌ساله هزینه ساخت را با سود کم دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این طرح بیشتر برای مسکن اولی‌ها است که طبق ضوابط به آنها داده می‌شود و تلاش می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته شود، برای برخی از این پروژه‌ها پیمانکار مشخص شده اما برخی دیگر همچنان در مراحل تعیین انتخاب پیمانکار است.

شریعتی در خصوص مسکن مهر در استان خوزستان بیان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۵ هزار واحد آن به اتمام و به بهره‌برداری رسید و امسال نیز بنا است که ۷ هزار واحد آن را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص مسجدسلیمان نیز ما در مرحله اول تقسیم‌بندی شده و طبق ضوابط دولت به زودی آغاز شده و زیرسازی‌ها نیز انجام خواهد شد.

شریعتی افزود: در منطقه تلخواب آماده‌سازی منطقه در حال انجام است که ۵۰۰ واحد در آنجا ساخته شود، وزارت نفت نیز اعتبارات لازم را در اختیار قرار داده و اداره کل راه و شهرسازی با بنیاد مسکن توافق امضا کرده که ۵۰۰ واحدی که نیمه‌کاره است، تکمیل شود.

وی بیان کرد: زمین‌های ارتش می‌ماند که توافق کنیم، یک مقدار به دلیل هماهنگی بین دستگاهی اما به تازگی اعلام شد که این موافقت‌ها گرفته شده است.

استاندار خوزستان گفت: طبق برنامه‌های دولت ظرف یک برنامه سه یا چهارساله حدود ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده و یک هزار و ۵۰۰ واحد از محل زلزله و مابقی منازل نفت این ۵۰۰ واحد ساخته شود و مشکلات و خطراتی را که مسجدسلیمان تهدید می‌کند، بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: