جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
استاندار
عجب شیر پرس - استاندار ایلام گفت: رییس جمهوری طرح ها وپروژه های مهم استان در حوزه های جهاد کشاورزی‌ و نیرو را روز پنجشنبه هفته جاری از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور وزیران مربوطه افتتاح می کند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با شورای عالی استان بمناسبت روز ملی شوراها به سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی در این استان طی ۲ سال و نیم گذشته اشاره کرد و افزود: اگرچه قرار بود حجم بزرگی از این طرح ها با حجت الاسلام حسن روحانی افتتاح و به بهره برداری برسد اما بنا به دلایل مختلف محقق نشد و هم اکنون نیز به خاطر شرایط کرونا در کشور مجبور هستیم برخی پروژه ها را بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح کنیم.

وی حجم افتتاحیه های این ۲ وزارتخانه در استان را بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم قابل افتتاح ۶۰ کیلومتر خطوط اصلی انتقال آب به دشت فکه با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۲۲ هزار هکتار از زمین های استان را آبیاری می کند.

استاندار ایلام گفت: نقش شورا در پیشبرد امور شهرها، روستاها و رفع مسائل اجتمائی بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی شوراها را پارلمان های محلی عنوان کرد و افزود: شوراها به عنوان نمایندگان مردم بر دستگاه های مختلف نظارت دارند و دستگاه ها نیز باید شوراها را بعنوان یک ابزار نظارتی و دستگاه بالادستی از طرف مردم بپذیرند.

استاندار ایلام خواستار کار علمی و قانونگذاری از طرف شوراها شد و گفت: شوراها می توانند با مشورت های خود به نمایندگان استان رسالت خطیر خود در اثرگذاری بر امور را نشان دهند.

وی یادآور شد: برخوردار نبودن شوراها بعنوان یک نهاد مدنی از اختیارات قانونی یک مشکل است و همه ما موافق افزایش اختیارات شورا همچنین نیازمند اصلاح قانون شوراها هستیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه کلیددار شهر بجای استاندار باید شورا و شهرداری باشد، افزود: شوراها می توانند نواقص قوانین و دستورالعمل های شورا ها را احصا و در شورای عالی استان ها طرح کنند سپس در مجلس همه بصورت یکدست نمایندگان را جهت تصویب طرح های مد نظر همراهی کنند.

سلیمانی دشتکی به برخی از آسیب های شوراها اشاره کرد و گفت: ساز و کار شوراها در مناطق کوچک تر دشوارتر و بصورت قومیتی است و این موضوع کار را برای انتخاب و فعالیت دهیاران و شهرداران سخت‌تر می کند.

گفتنی است در این نشست که معاون امور عمرانی استاندار، شهردار ایلام و مدیرکل امور شهری استانداری نیز حضور داشتند اعضای شورای عالی استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و از تلاش های استاندار ایلام در پیشبرد امور استان و همچنین از حمایت ها و نگاه مثبت نماینده عالی دولت در استان به شوراها قدردانی کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: