شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
عجب شیر پرس - استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات شورای سیاستگذاری منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان در زمینه رشد و توسعه استان، گفت: تسریع در عملی شدن این مصوبات لازم و ضروری است.
استاندار اصفهان خواهان اجرای مصوبات شورای سیاست‌گذاری منطقه ویژه علم و فناوری شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرن، اعباس رضایی در جلسه شورای سیاست‌گذاری منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: شیوع بیماری کرونا موجب شد تاخیری در جلسات این شورا ایجاد شود.
وی ادامه داد: امروز استان اصفهان با چالش‌های مختلفی مواجه است و برای برون رفت از این چالش ها باید به نگاه‌های جدید و فناورانه روی آورد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: سرعت یافتن جلسات این شورا موجب تسریع در عملی شدن مصوبات و حرکت استان در مسیر رشد و توسعه با محوریت علم و فناوری خواهد شد.
جلسه شورای سیاستگذاری منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار و معاونان وی، مدیران  اتاق بازرگانی اصفهان و کاشان، شهرک علمی تحقیقاتی، شهرداری اصفهان، سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت، دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی  و اداره کل اقتصاد و دارایی استان و همچنین برخی صاحب نظران عضو شورا برگزار شد.
در این جلسه چهار مصوبه هیات اجرایی در خصوص راه اندازی گلخانه‌های خود پایدار، مرکز بازی‌درمانی و عرصه بازی‌های جدید، شیرین سازی بدون پسآب آب‌های شور و طرح ایمپلنت ملی  پس از بحث و تبادل نظر تصویب شد.
همچنین مقرر شد دوره آموزشی ویژه مدیران با هدف آشنا ساختن بیشتر مدیران استان با منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان برگزار شود و دستگاه‌های اجرایی نیز برای هماهنگی بیشتر رابطان خود را به هیات اجرایی این شورا معرفی کنند.

منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه‌ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت‌هاست که با تکیه بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می‌شود. 

مصوبه منطقه ویژه ( کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) صادر شد.

منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان محدوده‌ای با مساحت حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع است که در سه جهت شمال، جنوب و جنوب شرقی گسترش می‌یابد.
این محدوده از طرف شمال به مرز شمال صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در شاهین شهر، از سمت جنوب شرق به حد شرقی شهر جدید بهارستان و از جنوب غرب به زرین‌شهر (مرکز شهرستان لنجان) ختم می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: