چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان در تولید ماسک والکل به خودکفایی رسیده است و در این شرایط بحرانی حدود۲۰۰هزار عدد ماسک و دو میلیون لیتر الکل تولید کرده‌ایم.
خراسان رضوی در تولید ماسک و الکل به خودکفایی رسیده است به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، علی رسولیان اظهار کرد: هنگام شیوع کرونا در کشور و قبل از ورود آن به استان خراسان ستاد مقابله با کرونا و کمیته تأمین، توزیع و نظارت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در استان تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در طی مدت سه روز دو مجوز صادر کرده‌ایم که یک مورد آن در خصوص تولید مواد ضدعفونی کننده و مورد دوم تولید ماسک بود. تاکنون حدود ۲۸ هزار ماسک پزشکی در خراسان تولیدشده است. ما توانسته‌ایم در این شرایط بحرانی تولید ماسک را در استان به ۲۰۰ هزار عدد برسانیم و در این امر خودکفا شویم‌. علاوه بر آن در بخش‌های خانگی و کسب‌وکارهای کوچک نزدیک به ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: این هفته در شورای برنامه‌ریزی استان برای شرکت‌های دانش‌بنیان مصوبه‌ای تصویب شد، که بر اساس آن ۱۰۰ هکتار از شهرک طوس به آن‌ها واگذار شود. ورودی شرکت‌های دانش‌بنیان با نظارت پارک علم و فناوری و مدیریت آن با خود شرکت‌ها خواهد بود. همچنین ۱۰۰ هکتار دیگر در شهرک دانش‌بنیان و ۵۰ هکتار در خود پارک به آن‌ها تعلق خواهد گرفت تا ما شاهد افتتاح دومین پارک علم‌وفناوری در خراسان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در استان دو واحد تولید الکل داشته‌ایم که میزان تولید آن‌ها حدود ۱۲ هزار لیتر بوده است، اما اکنون تولید الکل آن‌ها بالغ بر ۲۵ هزار لیتر شده است. در حال حاضر حدود دو میلیون لیتر الکل در استان تولید شده است.

رسولیان تاکید کرد: تاکنون در این شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان استان ۱۹ محصول مانند شیلد، لباس‌های مخصوص و …تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این دوران بانک‌ها تسهیلات خوبی به واحدهای تولید ارائه داده‌اند، گفت: برای اولین بار در استان خراسان ظرف مدت کمتر از سه ساعت به یک واحد تولید مواد ضدعفونی برای ایجاد واحد جدید و توسعه در تولید خود تسهیلات داده‌ایم.

رسولیان ادامه داد: همچنین در این شرایط توانسته‌ایم نیازهای دانشگاه علوم پزشکی را برطرف کنیم و با منابع مالی بخش خصوصی نزدیک بر ۲۰ میلیارد تومان کالا که شامل ماسک، لباس، و نتیلاتور و… تأمین کرده‌ایم. در همین راستا دیروز در حدود ۵۰و ینتلاتور به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گذاشته‌ایم و ۱۰۰ مانیتور و دستگاه اکسیژن‌ساز برای آن‌ها تأمین کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در زمینه تأمین معیشت برای افراد محروم در حاشیه شهر، خراسان به صورت ویژه‌ای عمل کرد و بالغ بر ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را با کمک نهادها، کمیته، شهرداری و بخش خصوصی تأمین کرده‌ایم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: