شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
عجب شیر پرس - نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی باتاکید بر اینکه باید نظرات کارشناسی در انجام کارها مورد توجه قرار گیرد، گفت: کار کارشناسی و خودسازی فردی و اجتماعی شرط رسیدن به آرمان‌ها است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از دختران فعال فرهنگی و جهادی بیرجند اظهار کرد: قدم اول دعوت پیامبران از باطن انسان شروع و بر محور عقیده و فکر شکل گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در برخی از روایات تأکید شده که مردم به اُمرا و زمامداران بیشتر از پدران و مادران خویش از نظر رفتار شبیه هستند.

عبادی با اشاره به اینکه فرهنگ اقتصاد، ریشه‌های اجتماع و نوع سیاست‌گذاری را می‌سازد، گفت: حتی در مسائل نظامی نیز زیر بنای کار را باید در فرهنگ و اعتقادات جست و جو کرد.

وی با تأکید بر اینکه البته انسان اجتماعی خلق شده و بنا به تعریف صاحب نظران مدنی الطبع است، اظهار کرد: بر این اساس به واسطه تأثیرگذاری اجتماع بر افراد هر نوع تمدن سازی و رشد از طریق اجتماع صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رشد جوامع تنها با پیشرفته شدن ابزارهای مادی صورت نمی‌گیرد، بیان‌کرد: آنچه که مورد بحث و مخالف است سو استفاده از پیشرفت ابزارها در راستای اهداف ناصحیح است.

عبادی با تبیین اینکه دشمن افکار را به روش‌های مختلف بمباران تبلیغاتی می‌کند، گفت: برنامه‌ریزی برای نجات بشر از دست وحشی‌های متمدن نمای امروزی و کار در این راستا بر اساس یک چینش صحیح بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه احقاق حق و باطل کردن ظلم هدف بسیار بزرگی است، اظهار کرد: برای اینکه در طول زمان آرمان‌های ما آسیب نبیند باید موضوع خودسازی و کار کارشناسی جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خودسازی امت‌ها شرط رسیدن به اهداف و آرمان‌های الهی است، گفت: یکی از آسیب‌ها انجام کارها بدون نظر کارشناسی است چنانچه خوارج دیروز و وهابیت امروز نظراتی بدون کارشناسی علمی ارائه دادند که ضربه‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: