جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
دادستان کرمانشاه
عجب شیر پرس - دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به تعطیلی ۲ماهه مراکز تعویض پلاک در استان، گفت: روز گذشته با بازگشایی این مراکز شاهد ازدحام بالای جمعیت در آنها بودیم که برخی از مراجعه‌کنندگان به دلیل انقضای مدت وکالت‌نامه خود برای تعویض پلاک با مشکلاتی مواجه شدند که این مشکلات رفع می‌شود.
مشکل انقضای وکالت‌نامه‌های تعویض خودرو رفع می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا،  «شهرام کرمی» اعلام کرد: هرچند که این افراد پیش از شروع کرونا از فروشندگان خودرو وکالتنامه تعویض پلاک را گرفته بودند، اما شیوع بیماری کرونا باعث شده تا وکالت نامه این افراد که یک ماهه است، منقضی شود و مشکلاتی برایشان ایجاد شود. 

مدعی العموم کرمانشاه با تاکید بر رفع مشکل این شهروندان، عنوان کرد: برابر با مواد ۴۴۸- ۴۵۰ و ۴۵۲ قانون آیین دادرسی در امور مدنی و ماده ۲۲۷ و ۲۲۹ قانون مدنی چنانچه در موعد قراردادی یا اتفاقی اجرای تعهد یا مورد وکالت با مانعی مواجه شود، به گونه‌ای که انجام آن به سبب وجود مانع خارجی که دفع آن در توان وکیل نبوده و انجام آن غیرممکن باشد، مدت باقی مانده از موعد تعیین شده تا زمان دفع مانع تعلیق شده محسوب می‌شود. 

وی افزود: در این راستا برای صیانت از حقوق عمومی و جلوگیری از تضییع حقوق افراد مشکل تمام وکالت نامه های تنظیمی شهرستان کرمانشاه که مورد وکالت آنان تعویض پلاک خودرو بوده و در مدت زمان تعطیلی مراکز تعویض پلاک مدت زمان آنها به اتمام رسیده، حل خواهد شد. 

کرمی با بیان اینکه مدت زمان تعطیلی این مراکز جزو مدت زمان باقی مانده از وکالت نامه محسوب نمی شود، اضافه کرد: این مساله در صورت عدم سابقه شکایت یا عزل وکیل در سامانه پلیس راهور امکانپذیر است و همه مراکز موظف به انجام امور برابر با مفاد یادشده با رعایت سایر قوانین و مقرارت می باشند.

طرح زوج و فرد برای ارایه خدمات تعویض پلاک در کرمانشاه اجرا می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه نیز از بازگشایی مراکز تعویض پلاک در کرمانشاه خبر داد و گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا ارایه خدمت در این مراکز براساس پلاک زوج و فرد صورت می‌گیرد.

سرهنگ «فضل الله شیری» اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز پلاک از اسفند سال گذشته با اجرای پروتکل‌های بهداشتی فعالیت مراکز تعویض پلاک خودروها از روز شنبه ۶ اردیبهشت از سرگرفته شد.

وی افزود: به منظور رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، خدمات تعویض پلاک به صورت زوج و فرد انجام می‌شود.

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: بر این اساس مالکان خودروهایی که رقم سمت راست پلاک آن‌ها زوج است (۲،۴،۶،۸) در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) برای اخذ خدمات به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور کرمانشاه ادامه داد: همچنین مالکان آن دسته از خودروهای که شماره آخر سمت راست آن‌ها فرد است (۱، ۳،۵،۷، ۹) در روزهای فرد (یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه) می توانند به مرکز تعویض پلاک مراجعه و از خدمات استفاده کنند.

وی به مراجعه کنندگان مراکز تعویض نیز پلاک توصیه کرد: تا حد امکان بدون همراه به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان و عابر بانک رعایت نکات بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

سرهنگ شیری در پایان گفت: همراه داشتن ملزومات بهداشتی مانند ماسک و دستکش و همچنین خودکار و سایر مدارک برای تسریع در انجام کار را نیز به شهروندان در هنگام مراجعه به مرکز تعویض پلاک یادآوری کرد.

مرکز تعویض پلاک کرمانشاه در کیلومتر ۱۰ محور کرمانشاه - بیستون قرار دارد و پیش از شیوع کرونا روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر را پذیرش می کرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( هفتم اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: