جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
در گزارش مرکز پژوهش‌ها پشنهاد شد
عجب شیر پرس _ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده که از ظرفیت سهام عدالت برای حمایت اقتصادی از خانوارها در دوران شیوع کرونا استفاده شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  ایسنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله گزارش‌های خود در رابطه با راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا، استفاده از ظرفیت سهام عدالت برای انجام اقدامات حمایتی از خانواده‌ها در دوران شیوع این ویروس را پیشنهاد کرده است.

طبق این گزارش با شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار فاقد درآمد ثابت ایجاد شده که لازم است با سیاست‌های حمایتی از وارد آمدن آسیب بیشتر به این خانواده‌ها پیشگیری شود. یکی از این سیاست‌ها می‌تواند استفاده از ظرفیت سهام عدالت باشد، چون به رقم قابل توجهی هم رسیده است. با استفاده از سهام عدالت هم امکان فروش بخشی از آن برای اقشاری از جامعه ایجاد می‌شود و هم امکان توثیق سهام عدالت برای اخذ تسهیلات از شبکه بانکی فراهم خواهد شد.

در این گزارش تاکید شده که بخش قابل توجهی از دارندگان سهام عدالت اقشار دارای حقوق ثابت مانند بازنشستگان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند که در شرایط فعلی برای دریافت کمک حمایتی در اولویت قرار ندارند، لذا در گام اول باید کسانی که در دهک‌های پایین درآمدی بوده و حقوق ثابت ندارند، شناسایی شوند.

در جمع‌بندی این گزارش هم آمده که استفاده از سهام عدالت برای اجرای سیاست‌های کلی لازم است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: