پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
مدیرکل تعاون استان البرز:
عجب شیر پرس - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ۲۵ هزار کارگر البرزی در سامانه بیمه بیکاری کرونا ثبت نام کردند.
۲۵ هزار کارگر البرزی در سامانه بیمه بیکاری کرونا ثبت نام کردند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فلاح نژاد اظهار کرد: از بیست و سوم اسفند سال گذشته تاکنون، ۲۵ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد ۲۲ هزار و ۷۲۵ نفر در بررسی‌های اولیه مشمول شده اند.

وی با اشاره به بیکاری نیروی کار در تعدادی از مشاغل در استان به دلیل بیماری کرونا، گفت: کارگران بیکار شده می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سایت بیمه بیکاری از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: صرفاً بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تأمین اجتماعی و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای این بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

فلاح نژاد در خصوص فرایند ثبت نام و برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا نیز گفت: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کد رهگیری دریافت می‌کند و پس از بررسی اطلاعات مشمولین؛ دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری به آنها پیامک ارسال می‌شود و پس از ثبت شماره حساب، فرد از طریق سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهد کرد.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام و ابلاغ شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در تاریخ یازدهم فروردین ماه امسال به امضای مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رسید و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است، ۱۰ گروه از فعالیت‌ها و زیر بخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متأثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها هم مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای این نوع بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: