شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
در مصاحبه اختصاصی با مسئول کمیته قوی‌ترین مردان آذربایجان شرقی مطرح شد:
عجب شیر پرس - ایوب کنارچی، پیشکسوت نام آشنای دنیای پرورش اندام که افتخار آفرینی های متعددی در رشته های پاور لیفتینگ، پرس سینه و ورزش های قدرتی را در کارنامه خود دارد هم اکنون به عنوان مسئول کمیته قوی ترین مردان هیأت بدن سازی آذربایجان شرقی به فعالیت می پردازد. این کمیته با چشم اندازی مناسب و حرفه ای در نظر دارد با رده بندی وزنی امکان برگزاری مسابقات برای ورزشکاران سبک وزن را نیز مهیا سازد که در همین راستا و در اواخر سال ۹۸ اولین دوره مسابقه استانی در وزن منفی 95 در شرف اجرا بود اما به خاطر انتشار ویروس کرونا به تعویق افتاد. در باب مسائل کلی این رشته مهیج ورزشی، نحوه فعالیت و چشم انداز سال های آتی کمیته قوی ترین مردان هیأت پرورش اندام استان به سراغ مرد نخست وزن 100 کیلوگرم ورزش های قدرتی کشور در سال 1379 رفته و گفت و گو صمیمانه ای را با ایشان انجام داده ایم که ماحصل آن تقدیم مخاطبین می گردد.
برای شروع درمورد چگونگی و گستره فعالیت کمیته قوی ترین مردان آذربایجان شرقی صحبت بفرمائید.

کمیته قویترین مردان استان یکی از کمیته های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و به تبع آن هیأت بدنسازی استان آذربایجان شرقی بوده و ماهیت آن ترکیبی از قدرت، استقامت و سرعت است. بیش از آنچه که از دور دیده می شود ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی نیازمند تمرین و مهارت بسیار بالایی هستند.
فعالیت این کمیته از سال 1377 در ایران استارت خورد و از اوایل سال 1386 در تبریز نیز شروع به کار کرد. مسابقات قوی ترین مردان در ابتداء فعالیت خود هر ساله یک بار برگزار می گردید که از حدود 6 سال پیش و با اضافه شدن وزن منفی 105 کیلوگرم در کنار وزن آزاد، برگزاری مسابقات به دو نوبت در هر سال افزایش یافت.

مسابقات قوی ترین مردان استان هر سال به چه صورت و در چه زمانی برگزار می گردد؟
بنده از زمان قبول مسئولیت در این کمیته تصمیمان بر این شد که هر سال حداقل دو دوره مسابقه استانی و چندین مسابقه شهرستانی برگزار نمائیم و سعی‌مان بر این است تا با رده بندی وزنی امکان مسابقه برای قهرمانان سبک وزن نیز مهیا گردد. بر این اساس در سال ۹۸ اولین دوره مسابقه استانی در وزن منفی 95  در شرف اجرا بود که به خاطر ویروس کرونا لغو شد. ان شاءالله در اولین فرصت پس از شروع فعالیت های ورزشی با در نظر گرفتن جوایز نقدی به اجرای مسابقات خواهیم پرداخت.

وضعیت کیفی امکانات هیأت و تعداد ورزشکاران این کمیته در استان چگونه است؟
خوشبختانه لوازم برگزاری مسابقات توسط هیأت در اختیار ورزشکاران قرارداده شده و از طرفی خود ورزشکاران نیز نیازهای ورزشی مسابقه ای خود را بصورت دست ساز تهیه و درکنار یکدیگر با روحیه عالی تمرین می کنند که مطمئنا این اتحاد عامل پیشرفت خواهد بود.
ورزشکاران حرفه ای این رشته در سطح استان نزدیک 20 نفر می باشد و جا دارد از آقای کریم اسماعیل زاده که با هزینه شخصی خود محل تمرین و امکانات دیگر را در اختیار عزیزان ورزشکار قرار داده اند تشکر و قدر دانی نمایم.

از دیدگاه شما سطح کیفی ورزشکاران کشورمان در مقایسه با سایر کشور ها چگونه است و آیا امکان رشد و رقابت در سطح بین المللی امکان پذیر است؟
متاسفانه شرایط به گونه بوده که این ورزش در استان ما رشد کافی را نداشته است، تیم قوی ترین مردان تبریز مقام سومی مسابقات کشوری را در کارنامه خود دارد و در حالت کلی قطعا پتانسیل بالایی داریم که از نظر من در صورت رسیدگی و حمایت از قهرمانان حتی می توانیم میادین بین المللی را فتح نمائیم.
برای سال های آتی چشم انداز بسیار بزرگی در نظر گرفته ایم و درصدد تهیه اماکن تمرینی مناسب، همکاری با رسانه ها در جهت شناساندن این رشته و جذب ورزشکاران جدید هستیم. ما توان رقابت در سطح جهانی را داریم و ابتدا باید شرایط و امکانات اولیه مناسب را تهیه نمائیم که ان شاءالله اهدافمان را پیاده خواهیم کرد.

ورزش در سطح حرفه ای چه تفاوتی با انواع دیگر آن دارد و ورزشکاران حرفه ای ملزم به رعایت چه مسائلی می باشند؟
وقتی صحبت از ورزش در سطح حرفه ای است یعنی شما باید وقت، امکانات و توانمندی خود را صرف این مورد کنید. یک ورزشکار حرفه ای زندگی خود را صرف ورزش می کند.
امیدوارم از سوی مسئولان دولتی نیز در راستای حمایت از آتیه این عزیزان حمایت های خوبی صورت پذیرد.

با توجه به اهمیت تحرک بدنی و محدودیت های ایجاد شده توسط ویروس کوئید 19، پیشنهادتان برای مردم در جهت عدم ترک ورزش چیست؟
علم و تجربه نشان می دهد افرادی که دارای مقاومت و کیفیت بدنی بالاتری هستند قطعا در مقابل این ویروس نیز مقاومت بیشتری دارند لذا نکته اصلی اینجاست که با توجه به شرایط موجود و تعطیلی اماکن ورزشی، تفریحی ما نباید ورزش را تعطیل نمائیم.
در خانه و سایر اماکنی که امکان تحرک بدنی وجود دارد با رعایت فاصله اجتماعی ورزش را ادامه داده و حتما فعالیت بدنی داشته باشیم چرا که ورزش باعث افزایش توانایی و مقاومت بدن در مقابل تمام بیماری ها و علی الخصوص این میهمان ناخوانده چینی که امروز بشریت را درگیر خود کرده می شود.

در ارتباط با خودتان، از چه سنی ورزش را شروع کرده اید و چگونه وارد دنیای پرورش اندام شدید؟
از سن ٢٣ سالگي و با راهنمايي دوست عزيزم بهرام خليليان، يكي از پرورش اندام كاران سرشناس ورزش را شروع کردم و در سال ٧٦ زير نظر استاد عزيز آقاي مسعود نوري به عرصه حرفه اي پرورش اندام و وزنه برداری وارد شدم.

از شاخص ترین عناوینی که تا به امروز در حوزه پرورش اندام بدست آورده اید، بیان بفرمایید.
چندين بار در مسابقات پرس سينه، پاورلفتينگ و ورزش هاي قدرتي عنوان قهرماني کشور را بدست آورده‌ام که شاخص ترین آنان کسب مقام اول در وزن ١٠٠ كيلوگرم در سال 1379 و عنوان قوي ترين مرد ايران بود.

در انتها اگر سخنی با مردم و مسئولین دارید، بفرمائید.
با توجه به این که رشته قوی ترین مردان مظلوم واقع شده و آن طور که باید به صورت آکادمیک و آموزشی در دسترس عموم قرار نگرفته، تقاضا داریم حمايت های لازم در جهت بیشتر شناساندن اين رشته مهیج ورزشی به عمل آمده تا ان شاءلله شاهد موفقیت روزافزون ورزشكارانمان در سطح ملی و حتی بین المللی باشیم.
ورزشکاران همیشه امید و انگیزشان را از مردم می گیرند، ما شرمنده مردمی هستیم که هميشه با توجه و تشویق هایشان برایمان سنگ تمام گذاشته اند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: