شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
عجب شیر پرس _ مطبوعات آذربایجان‌شرقی نیز همانند دیگر زیربخش‌های حوزه فرهنگ از تبعات شیوع کرونا کنار نماندند و با تعطیلی اجباری مشکلات مضاعفی را تجربه کردند.
ترکش کرونا بر تن مطبوعات آذربایجان‌شرقی
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مطبوعات مکتوب از هفته آخر اسفند پارسال تعطیل شدند، می گوید: مطبوعات معمولا دو هفته نخست فروردین هر سال را فارغ از اینکه اتفاقی رخ دهد یا ندهد، تعطیل هستند. 

محمد محمدپور اضافه می کند: مطبوعات مکتوب آذربایجان شرقی حدود ۲ هفته به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده اند و می توانستند در این مدت نیز همکاران و  شاغلان شان را به به بیمه بیکاری معرفی کنند؛ ما نیز این موضوع را ابلاغ و پیگیری های لازم را نیز انجام دادیم.

وی ادامه می دهد: با توجه به اینکه مطبوعات استان اجراه بها می دهند، از بابت فعالیت شاغلان در این نهادها حقوق پرداخت می کنند و در مجموع از شیوع کرونا و ممنوعیت ناشی از جابجایی کاغذ متضرر شدند، ما نیز برای برآورد خسارت مالی آنها کار کارشناسی انجام دادیم. 

وی با بیان اینکه برای حوزه فرهنگ و هنر استان از بابت شیوع کرونا ۷۰ میلیارد تومان خسارت درخواست کرده ایم، تشریح می کند: از این رقم پنج میلیارد تومان به خسارت وارده به حوزه رسانه ای آذربایجان شرقی مربوط می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی می گوید: البته در طول سال گذشته چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان آگهی در بین مطبوعات استان توزیع شد که توزیع این مقدار آگهی برای نخستین بار اتفاق افتاد و تاب آوری نشریات را تا حدودی ارتقا داد؛ سال گذشته بعضی از نشریات استان تا ۲۵۰ میلین تومان آگهی دریافت کردند.

وی یاداوری می کند: توزیع این مقدار آگهی علاوه بر یارانه ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز به مطبوعات استان در سال ۱۳۹۸ اختصاص داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: