شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
عجب شیر پرس - مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان، پایگاه های انتقال خون در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم آماده خون گیری از شهروندان هستند.
بیماران نیازمند به خون درماه رمضان را تنها نگذاریمبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر ایمان زارعی افزود: پایگاه انتقال خون بندرعباس حدفاصل چهار راه مرادی وفلکه برق صبح ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و عصرها از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا  ۲۲شب اقدام به خونگیری می کند.
وی بیان داشت: خونگیری در مرکز انتقال خون میناب نیز صبح ها از ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و شب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه، بندرلنگه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و عصرها نیز از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه و  قشم  نیز از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب است.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: پایگاه های انتقال خون استان هرساله با شروع ماه مبارک رمضان  برای رفاه حال شهروندان و روزه داران ساعت فعالیت خود را بویژه بعد از افطار افزایش می دهد. 
زارعی ادامه داد: برای اهدای خون، همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون الزامی است و سن داوطلبان باید ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای کیلوگرم باشد.


مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: این پایگاه باید خون ۲۱ مرکز درمانی و بیمارستانی استان را تهیه کند که امیدواریم اهداکنندگان خون مثل همیشه نسبت به اهدای خون همت داشته باشند.
زارعی ادامه داد: درحال حاضر با وجود بیماری کرونا بسیاری از داوطلبان به مراکز انتقال خون مراجعه نمی کنند، این درحالیست که تمامی دستورالعمل های بهداشتی در انتقال خون رعایت می شود و افراد با خیالی آسوده می توانند خون اهدا کنند.
وی از شهروندان خواست در این روزهای شیوع کرونا با حضور در مراکز اهدای خون از بیماران حمایت کنند و آنها را تنها نگذارند.
مدیرکل انتقال خون هرمزگانی گفت: مراکز انتقال خون استان هیچگاه تعطیل پذیر نیستند ومصرف خون در استان به صورت روزانه انجام می شود.
۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی در استان هرمزگان نیازمند به خون و فرآورده های خونی هستند.
ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
 ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: