چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در سال گذشته ۱۸.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان برای اجرای طرح های نیروگاهی جذب شد.
پارسال ۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جذب شدبه گرازش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسن خیریانپور  افزود: استان مازندران در سرمایه گذاری خارجی وارده  برای  تکمیل طرح های تولیدی و صنعتی و بهره برداری  این طرح ها  در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته سه طرح نیروگاهی با سرمایه گذاری ۲۵.۶ میلیون دلاری در استان مازندران به بهره برداری رسیده است و از محل این سرمایه گذاری برای حدود ۴۰ نفر از بیکاران استان نیز ایجاد اشتغال شده است.
وی اظهارداشت : در مجموع در سال گذشته ۲۲ نیروگاه برق کوچک مقیاس از ۵۳ طرح در دست احداث در این بخش با اعتبار ۱۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت : در سال گذشته همچنین چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب اشتغال روستایی به روستاییان این خطه شمال کشور پرداخت شد که با این اعتبار حدود سه هزار و ۷۷۲ طرح اشتغالزایی در دست اجرا قرار گرفت.
خیریانپور اظهارداشت : ۹۱۰ میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار بیش از ۲هزار و ۲۵۲ مدد جوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در راستای تواتمند سازی آنها قرار داده شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر گفت : در سال گذشته برای این بخش نیز حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۰۲ طرح تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شد.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان مازندران ۹.۴ درصد اعلام شد که ۶ دهم درصد کمتر از میانگین کشوری است.
استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۸ درصد از جمعیت فعال این استان در بخش صنعتی ، ۵۲ درصد در بخش خدمات و گردشگری و حدود ۲۰ درصد نیز در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: