جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
عجب شیر پرس - رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در سطح ۲۴ استان در جریان شیوع ویروس کرونا سامانه دفاع بیولوژیکی را شکل دادیم و عملیات گندزدایی و رفع آلودگی در بیش از ۱۰۰ شهر انجام شد.
دفاع بیولوژیک ارتش در ۲۴ استان و رفع آلودگی ۱۰۰ شهر

 به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم افتتاح مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) در بندر انزلی افزود : در این میان  بویژه در استان های گیلان و قم که از جمله کانون های شیوع کرونا بود از روزهای نخست وارد عمل شدیم و نسبت به  خدمات رسانی اقدام کردیم.

وی تصریح کرد : با برقراری بیمارستان‌های صحرایی و اتصال آن به قرارگاه ها موفق به کمک به حوزه درمان شدیم و مجتمع بیمارستانی موقت احداث شد.

وی گفت : در این ایام تلاش شد در راستای ارتقا سلامت جامعه گام برداشته شود و حتی رژه ۲۹ فروردین که یادگار امام راحل است را نیز در قالب رژه خدمت برگزار کردیم.

 وی اظهار کرد: این رژه خدمت نیروهای نظامی با شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» در بیش از ۴۵ شهر کشور انجام شد.

وی عنوان کرد: کمک های مومنانه و رزمایش همدلی هم درهمین ۲۴ استان اجرایی شده و این همدلی و خدمت رسانی در ایام ماه مبارک رمضان و تا زمان نیاز ادامه می یابد.

وی در ادامه با اشاره به فداکاری های کادر درمانی گفت : اینان همانند دوران دفاع مقدس عاشقانه و مردانه ایستاده اند و مایه مباهات و افتخار ملت است حال آنکه در همان کشورهایی که ادعای پیشرفت دارند در این شرایط اوضاع نابسامان است و به مشکلات مختلف در حوزه بهداشت و درمان مواجهند.

وی تصریح کرد : با وجود همه تحریم ها ایران اسلامی امروز یکی از کشورهای پیشرو در امر مبارزه با کرونا است و این نشان از انقلابی بودن و مهر و اتحاد این مردم دارد آنگونه که رمز پیروزی در دفاع مقدس هم این همدلی و همزبانی بوده است.

امیر دریادار سیاری در ادامه با گرامیداشت رشادت‌های شهدای ۲۹ فرودین ناوهای سهند و سبلان و جوشن افزود : آنان مردانه در اولین روز ماه رمضان در مقابل دشمنان ایستادند و شعار هیهات من الذله را به اثبات رسانده و شهید شدند.

 وی ادامه داد : آنان ثابت کردند که در دفاع از میهن هر جا که لازم باشد این ملت جانانه می ایستد و خلیج فارس به عنوان بخشی از خاک و وجود تمامی ایرانیان، برای همیشه خلیج فارس بوده و هست و خواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قرنی گفت : سه سپهبد شهید به فاصله ۲۰ سال شهید شده اند سپهبد قرنی در سال ۵۸،  سپهبد صیاد شیرازی ۷۸ و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸ که ویژگی شاخص هر سه آنها خلوص شان بود از این روز به نام سپهبدهای اخلاص نامگذاری کردیم.

وی ادامه داد : تا زمانی که راه شهدا را ادامه دهیم پیروز و سرافراز خواهیم ماند و افتخار ما هم آن است که راه شهدا را ادامه دهیم.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود در این مراسم هم گفت : همچنین باید در راستای تجهیز و تکمیل بیمارستان تخصصی ولیعصر(عج) رشت هم باید گام های موثری باید برداشته شود.

وی گفت : در مرکز جراحی انزلی نیز همه خدماتی که طراحی شده به بهترین شکل ممکن ساخته و تجهیز شده است و امیدواریم خدمات مطلوبی به مردم این منطقه ارائه شود.

در انتهای این مراسم از کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی انزلی، کادر درمان ناوگان شمال نیروی دریایی و همچنین خانواده های شهدای خدمت انزلی قدردانی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: