شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
عجب شیر پرس _ رئیس اتحادیه نانوایان تبریز با تایید افزایش قیمت نان در این کلان‌شهر مقدار آن را ۳۰ درصد اعلام کرد.
افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در تبریز
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، عباس‌وند رئیس اتحادیه نانوایان تبریز با تایید افزایش قیمت نان در این کلان‌شهر مقدار آن را ۳۰ درصد اعلام کرد.

عباس‌وند  افزود: همه شهر‌ها قیمت نان را در سال ۹۷ افزایش دادند، اما در کلان شهر تبریز بر اساس دستور رییس جمهور مبتی بر اینکه نباید کالا‌های اساسی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، قیمت نان تنها ۱۰ درصد افزایش یافت که آن هم به دلیل افزایش قیمت آرد اجتناب ناپذیر بود.

او گفت: قیمت همه اقلام روز به روز افزایش می‌یابد و این ۱۰ درصد افزایش قیمت در سال ۹۷، هیچ تاثیری در افزایش درآمد نانوایان نداشت.

او افزود: برای تامین هزینه‌های نانوایی‌ها باید افزایش قیمت قابل توجهی در نظر گرفته می‌شد و از این رو مقرر شد در برخی نان‌ها ۳۰ درصد و در برخی دیگر ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.

عباس‌وند گفت: در واقع می‌توان گفت این افزایش قیمت به نوعی اصلاح قیمتی است؛ به عنوان مثال قیمت هر ۱۰ کیلو خمیر مایه ۲۵۰ هزار تومان بوده که برای تامین و جبران افزایش قیمت آن این اقدام انجام گرفت.

او گفت: با افزایش قیمت نان در تبریز از این پس، قیمت سنگک یارانه‌ای با چانه ۴۳۰ گرمی ۱۲۵۰ تومان و در آزاد پز‌ها ۱۵۰۰ تومان، نان لواش یارانه‌ای با چانه ۱۳۵ گرمی ۲۵۰ تومان، نان بربری با چانه ۵۱۰ گرمی یکهزار تومان و در آزادپز‌ها با چانه ۶۰۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان و نان روغنی ۲ هزار تومان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: