پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
عجب شیر پرس - سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق مکاتبات و تماس‌های مکرر با مقامات وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، شرایط بازگشت رانندگانی به علت بسته بودن مرزها امکان بازگشت به کشور را نداشتند، فراهم کرد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تین نیوز، در حالی که دبیر انجمن شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی شمال غرب کشور در نامه‌ای به مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تشریح رفتار کشور ترکیه در بستن مرزهای خود بر روی ناوگان ایرانی پیشنهاد اجرای رویه مشابه برای اصلاح این روند را پیشنهاد داده است، از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر می‌رسد مشکلات بخش حمل و نقل بین‌المللی در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات شرکت‌ها و رانندگان ناوگان حمل‌‌ونقل بین‌المللی در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

آن‌چنان که روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خبر مروبط به 25 فروردین خود آورده است، برای حل مشکلات این بخش، نشستی به ریاست عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با حضور نمایندگان ذیربط وزارت امورخارجه و اعضای هیئت مدیره تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برگزار شده و حسن نیا هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مشکلات موجود برشمرده و ابراز امیدواری کرده زمینه دستیابی به راهکارهای مناسب در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت فراهم شود.

در این نشست همچنین،ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی به عنوان اولویت بخش حمل‌‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۹۹ عنوان شده و مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان نیز با توجه به اولویت امر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی گفته است: با ابتکار ایجاد قرارگاه مدیریت بحران و سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی، ضمن برقراری ارتباط با انجمن‌ها و شرکت‌ها، مشکلات رانندگان گرفتار در آن سوی مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ پیگیری و اقدامات لازم برای بازگشت آنها به داخل کشور انجام شد.


وی افزود: در همین راستا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق  مکاتبات و تماس‌های مکرر با مقامات در دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، شرایط بازگشت این رانندگان را فراهم کرد.

قربانی خاطرنشان کرد: بررسی تعاملات حمل‌ونقلی ایران با کشورهای همسایه برای عبور و مرور ناوگان فعال در حمل و نقل بین‌المللی،‌ بررسی مسیرها و کریدورهای منطقه‌ای و بین‌المللی و توافق‌های صورت گرفته در این خصوص، همچنین توجه به نقطه نظرات تشکل‌ها و بخش خصوصی در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.

کرایه‌های 8000 دلاری برای حمل بار به مقصد ترکیه

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که در تاریخ 23 فرودین امسال، دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی شمالغرب کشور در بخشی از نامه‌ای که به مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان، ارسال کرد، گفت: کشور ترکیه به بهانه بیماری کرونا مرزهایش را بر روی کامیون‌های ایرانی بسته است ... در عوض ناوگان ترکیه در غیاب ناوگان زمینگیر شده ایرانی، بی‌دغدغه و راحت از اقصی نقاط مرزهای ایران وارد کشور شده و محمولات کشور را در نبود رقیب با کرایه‌های نجومی (8000 دلار) به مقصد ترکیه یا برعکس بارگیری و حمل می‌کنند.

در بخش دیگری از این نامه، با طرح این پرسش که «مگر راننده ترکیه‌ای امکان ندارد کرونا داشته باشد پس چرا آنها سوای این‌که از کدام مرز وارد ایران شده‌اند برای عبور و مرور آزاد هستند ولی ناوگان ایرانی حق ندارند حتی برای مراجعت به کشور خود از خاک ترکیه استفاده کنند؟» به مسئولان پیشنهاد شده است در صورت صلاحدید عدم بارگیری و عدم تردد از خاک ایران برای ناوگان ترکیه‌ای اعمال گردد ... تا موجب تجدید نظر برای رویه در پیش گرفته شد توسط ترکیه و جلوگیری ضرر و زیان ناوگان ایرانی و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و تجارت بین‌المللی کشورمان باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: