جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
عجب شیر پرس - فرماندارقم گفت: هدف اجرای طرح میز خدمت، الکترونیکی کردن تمام فرایندهای اداری بود ولی اهمیت این طرح به خوبی درک نشده و تنها به ایجاد یک میز فیزیکی در ادارات خلاصه شد و ناقص بود.
فرماندارقم:میزخدمت به صورت ناقص درادارات اجرا شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مرتضی حیدری درجلسه راهبری و توسعه مدیریت استان در سالن کرامت استانداری قم، با اشاره به اجرای ناقص میز خدمت در ادارات قم اظهارداشت: در زمان راه اندازی این طرح ایجاد یک میز در ورودی ادارات به نام میز خدمت تنها برای تسهیل فرایند الکترونیکی کردن فرایندها در مدت ۶ ماه بود که این هدف به خوبی جدی گرفته نشد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فراتر از سیستم‌های اداری بخش زیادی از زندگی ما را احاطه کرده‌است،گفت: استفاده حداکثری از زیر ساخت‌های الکترونیکی و بستر اینترنت به خوبی مورد توجه قرارگرفته نشده‌است.

وی گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت و ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته‌است ولی تکمیل و بهره برداری مناسب از این بستر به گونه‌ای مناسب مورد توجه قرار نگرفته‌است.

حیدری با بیان اینکه روند الکترونیکی کردن خدمات دولت در استان با فراز و نشیب هایی همراه بوده، گفت: درسال‌های گذشته روند ورود اطلاعات و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در مقطعی جدی و درمقطعی دیگر به فراموشی سپرده شد.

وی تاکید کرد: تمام خدماتی که به صورت الکترونیکی توسط دستگاه‌های استان ارائه می‌شود باید ارزیابی شود تا این فعالیت‌ها به صورت دقیق رصد و مشکل‌های موجود در این زمینه مرتفع شود.

فرماندار قم، اظهار داشت: از بین پنج بخشداری استان، تنها بخشداری کهک چهار فرایند اداری و ارائه خدمات خود را الکترونیک کرده‌است که باید عملکرد و نقاط ضعف و قوت در این زمینه شناسایی تا از این تجربه ها برای اجرا در دیگر بخش‌های تابعه قم نیز استفاده شود.

حیدری با اشاره به اهمیت الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات دولت گفت: الکترونیکی کردن خدمات دولتی، موجب برچیده شدن فساد، رشوه و امضاهای طلایی در سیستم اداری کشور و استان خواهد شد.

وی گفت: الکترونیکی کردن برخی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استانی قابلیت اجرایی شدن است که باید این موضوع به صورت جدی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی پیگیری شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می‌باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: