جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور ارتقا پتانسیل ها و ظرفیت های پذیرش مراکز درمانی این استان، گفت: ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قم افزوده می‌شود.
معاون استاندار:‌۴۵۰ تخت به ظرفیت‌ بیمارستانی قم افزوده می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محسن بهشتی روز سه‌شنبه  درگفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به چالش استان در برابر ویروس کرونا، افزود: باید از این شرایط برای تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرده و بخشی از موضوع های جلسه‌های ستاد بحران نیز به این مهم اختصاص داده‌ می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های استاندار و رییس مجلس شورای اسلامی از منابع دولتی ۶۰۰ میلیارد ریال به تکمیل بیمارستان امیرالمومنین(ع) که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اختصاص داده‌شد.

وی ادامه داد: بیمارستان مادر نیز با پیشرفت ۹۴ درصدی با پیگیری‌های بخش خصوصی از تسهیلات هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برخوردار شده و ۲۲۰ تخت به ظرفیت درمانی استان اضافه می‌کند، همچنین با راه‌اندازی بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز ۲۳۰ تخت دیگر وارد چرخه درمان شده که در مجموع ۴۵۰ تخت آماده خدمات‌رسانی می‌شود.

بهشتی با تشکر از حضور همه نهادهای دولتی و خصوصی برای مدیریت شرایط گسترش ویروس کرونا گفت: با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال توانستیم شبکه فاضلاب بیمارستان نکویی، فرقانی را به شبکه فاضلاب شهری متصل کنیم و این طرح در مدت کوتاهی با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری انجام شد.

تعداد تخت های بیمارستانی درقم بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ تخت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های انجام شده در ستاد بازآفرینی شهری معاونت امور عمرانی استانداری اظهار داشت: بازآفرینی بسیاری از محله‌های اصیل و اطراف حرم و ساماندهی حاشیه‌نشینی در قم از مسائلی است که به‌ صورت جدی در حال پیگیری آن هستیم و علاوه بر ۳۰ درصد اعتبارات همه دستگاه های مرتبط، بودجه قابل توجهی نیز به آن اختصاص داده‌ شده است.

معاون استاندار قم ادامه داد: اجرای پیاده راه اطراف حرم و خیابان ارم و همچنین اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای ساماندهی بافت فرسوده مرکز شهر از اقدام های مطلوب این ستاد است.

کل مساحت قم ۱۲ هزار و ۹۳۹ هکتار است که چهار هزار و ۸۰۹ هکتار از بافت این شهر، فرسوده و ناکارآمد است. این میزان بافت فرسوده شامل بافت تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های ناکارآمد میانی و بافت هایی با پیشینه روستایی است که نیازمند بهسازی، نوسازی و یا بازسازی می باشد.

بیش از ۶۹۷ هزار و ۳۲۰ تن معادل بیش از ۷۰ درصد جمعیت قم در بافت های ناکارآمد این شهر سکونت دارند.

وی ارزش‌افزوده حاصل از طرح های ۴۸ هکتاری را مختص به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مرکز شهر اعلام کرد و گفت: ارزش‌افزوده حاصل از اراضی ۴۸ هکتاری به ۵ طرح نیمه‌تمام مهم شامل فاز ۵ عمار یاسر، میدان آستانه و شبکه معابر هسته مرکزی شهر، بازارچه شیخان و دو پروژه چهل اختران و دروازه ری اختصاص داده‌ می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: