جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
عجب شیر پرس - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی ۵ پروژه صنعتی شاخص استان فارس در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: این پروژه ها اغلب در صنایع آلومینیوم ، کربنات سدیم ، سیمان ،آهن اسفنجی،تجهیزات پالایشگاهی به صورت نوآورانه و دانش بنیان در حال بهره برداری هستند.
پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس که آماده بهره‌برداری هستند

به گزاررش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حمیدرضا ایزدی افزود: به زودی کارخانه آلومینیوم جنوب مستقر در شهرستان لامرد از طریق ویدئو کنفرانس توسط مقام‌های ارشد اجرایی افتتاح می شود.
وی ادامه داد: طرح آلومینیوم جنوب یکی از بزرگترین طرح های تولیدی بخش آلومینیوم در کشور است که با هدف رفع نیازهای داخلی و توسعه صادرات به ویژه محرومیت زدایی باعث ایجاد اشتغال افزون بر هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در فاز نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد:در حال حاضر میزان اشتغال ابن طرح  ۵۰۰ نفر است که با افزایش ظرفیت تولید به ۱۰۰ هزار تن منجر به اشتغال ۷۵۰  نفر می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:  این طرح در شهرستان لامرد اجرا شده است که در فاز اول ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم و با سرمایه گذاری ۱۶۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
ایزدی افزود: اجرای طرح شمش آلومینیوم زمینه مناسب برای تامین مواد اولیه (شمش) برای اجرای صنایع پایین دستی از جمله قطعات آلومینیوم ،قطعات اتومبیل سازی،فویل ها و لوازم خانگی و سایر صنایع  مصرف داخلی است.
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : تعداد ۸ پروژه شاخص صنعتی استان در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی به طور متوسط ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برخی از پروژه ها آماده افتتاح رسمی با حضور مقامات کشوری و استانی است.

ایزدی میزان سرمایه گذاری برای این پروژه های صنعتی را افزون بر ۳۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این ۸ پروژه برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی همچنین وجود تعداد ۳۵۰ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان را یادآور شد و گفت: برخی از این پروژه های صنعتی از چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کرده اند و در حال احداث و مهیا کردن تاسیسات،ابنیه و ماشین‌آلات هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: