دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و شخصی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی «تانگو» کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس محسن محمودی در تبریز اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای سایبری و شبکه اجتماعی "تانگو" با انتشار عکس‌های شخصی و خصوصی وی موجب هتک حرمت شده است، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تایید ادعای شاکی توسط کارآگاهان پلیس فتا، اقدامات فنی آغاز و فعالیت‌های فرد مجرم در فضای مجازی تحت نظر قرار گرفت که در نهایت با بررسی رد پاهای برجای مانده در اینترنت هویت مجرم شناسایی شد.

وی در ادامه بیان داشت: پس از اخذ دستور از مقام قضایی و با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای متهم جرم وی محرز شد و متهم ضمن قبول اتهامات وارده عنوان کرد که چون شاکیه به مادرم توهین می‌کرد برای تلافی عکس‌های وی را در شبکه اجتماعی تانگو منتشر کردم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد، خاطرنشان کرد: به تمام شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم که عکس‌های شخصی و خصوصی خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهند.

دستگیری عامل هتک حرمت از طریق تلگرام در تبریز

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که از طریق «اپل آیدی» گوشی تلفن همراه، اطلاعات و تصاویر شخصی یک خانم را ربوده و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام ایجاد مزاحمت می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

محمودی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه همسر وی برای ثبت «اپل آیدی» به یکی از موبایل فروشی‌های سطح شهر رفته و بعد از مدتی مشاهده کرده فردی از طریق تلگرام برای وی ایجاد مزاحمت می‌کند، مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، مستندات جمع‌بندی و پس از اخذ دستور قضایی، فرد متخلف با انجام کارهای فنی، تخصصی و پلیسی شناسایی و به محل پلیس فتا منتقل شد.

محمودی گفت: متهم با مشاهده مستندات، اتهامات وارده را پذیرفت و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی به شهروندان توصیه کرد، برای راه‌اندازی و تعمیرات گوشی و سیستم‌های رایانه‌ای خود از مغازه‌های دارای مجوز و معتبر استفاده کنید و افزود: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و قابل پیگیری است و تمام عملکرد کاربران در فضای مجازی ثبت می‌شود و به راحتی اطلاعات قابل دسترس و پیگیری است.

برچسب ها: تانگو ، تبریز ، پلیس فتا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: