جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
عجب شیر پرس - فرماندار گناباد گفت: اعتراض برخی نسبت به نصب دکل‌های مخابراتی طی یک سال اخیر و اختلال در اجرای طرح‌های ارتباطاتی در این شهرستان موجب بروز مشکلاتی در ارائه برنامه‌های آموزشی به دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی شده است.
فرماندار گناباد: مخالفت با طرح‌های مخابراتی دامنگیر دانش‌آموزان شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حامد قربانی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گناباد افزود: با وجود نیاز مبرم به ارتباطات مخابراتی و بهره‌گیری مردم از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان از فضای مجازی، وضعیت دریافت امواج تلفن همراه و اینترنت و بطور کلی آنتن‌دهی به این منظور در برخی نقاط این شهرستان دچار ضعف و نقصان شدید است.

وی ادامه داد: برخی با اعتراض به نصب سه دکل مخابراتی در گناباد موجب وقفه در اجرای طرح‌هایی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار شده‌اند که این وضعیت دانش‌آموزان برخی نقاط این شهرستان را با مشکل در تحصیل و ارتباط با معلمان از طریق فضای مجازی مواجه کرده است.

وی گفت: اجرای طرح‌ها و نصب دکل‌های مخابراتی از نیازهای ارتباطی شهرستان گناباد به شمار می‌رود و افرادی که به اجرای آنها اعتراض داشتند خود را مدیون دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان کردند.

قربانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش گناباد برای افزایش پوشش تحصیلی افزود: باید از ظرفیت خیران برای اجرا، نوسازی و تکمیل طرح‌های این بخش از جمله فضاهای آموزشی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد افراد بی سواد در گناباد ۵۰ نفر و بیشتر آنان از افراد مهاجر سایر شهرستان‌ها هستند ادامه داد: این شهرستان از نظر میانگین باسوادی از متوسط استان بالاتر است. 

وی بر اهتمام بیشتر شورای آموزش و پرورش برای بررسی و شناسایی چالش‌ها و مشکلات این بخش و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای رفع آنها تاکید کرد.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به شیوع کرونا باید دو سوم کارکنان ادارات در محل کار حضور داشته باشند و یک سوم بقیه باید در خانه به صورت دورکاری فعالیت کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید بر روند اجرای مطلوب آن نظارت داشته باشند.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در قالب هزار و ۳۱ کلاس درس و ۲۷۴ مدرسه، تعلیم و تربیت ۱۸ هزار دانش‌آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: